Geslaagd toernooi A1 en een leuke ervaring

Toernooi EASTER OPEN

Heerjansdam JO19-1

28 maart 2016

Op zaterdag 26 maart is Heerjansdam A1 verrassend poulewinnaar geworden op het EASTER OPEN internationale voetbaltoernooi in Oeffelt.

De eerste 2 wedstrijden tegen Quick’88 en Vianen Vooruit werden vrij eenvoudig gewonnen. In de laatste poulewedstrijd tegen het japanse Ichijo Senior High kwam Heerjansdam al snel op een 2-0 voorsprong, de beweeglijke en fysiek sterke japanners wisten nog wel de aansluitingstreffer te maken maar konden geen gelijkspel meer afdwingen. Vol overgave wist Heerjansdam met veel strijd de winst uit het vuur te slepen.

Het resultaat van de eerste toernooidag is een leuke opsteker voor de jonge ploeg van trainer Martijn Kooiman die in de competitie strijdt tegen degradatie.

Zondag wordt het toernooi voortgezet en speelt Heerjansdam tegen SV Laren’99, het engelse: Ludlow College en wederom Ichijo Senior High uit Japan. De wedstrijden worden vanaf 14.15 uur gespeeld op het complex van VV de Zwaluw in Oeffelt.

Dag 2

Na de poulewinst op zaterdag kijkt iedereen vol verwachting uit naar dag 2. Ondanks een uurtje minder slaap toch weer 13 frisse spelers beschikbaar. We spelen vandaag in de winnaarspoule met een aantal beter tegenstanders. De eerste wedstrijd tegen SV Laren gaat met 2-0 verloren. De tweede wedstrijd tegen Ludlow college gaat gelijk op maar, we komen op een 0-1 achterstand en ondanks goed voetbal en veel inzet wil de bal er niet in. De laatste wedstrijd is wederom tegen het elftal uit Japan waarvan we gisteren gewonnen hebben. De wedstrijd gaat gelijk op en ook dit keer komen we na een mooie aanval op voorsprong. De japanse coach is ietsje minder hysterisch als gisteren maar brengt wel gelijk 5 verse spelers in. De Japanners rennen, vliegen en springen maar weten niet meer te scoren. Coach Martijn oppert om Heerjansdam A1 het volgende seizoen maar in te schrijven in de Japanse competitie.......

Al met al een geslaagd toernooi en een leuke ervaring, zie ook de foto’s.