Heerjansdam sluit af met winst

Binnenmaas 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse D

13 mei 2017 14:30

Roozeboom, W.

De laatste competitiewedstrijd van dit seizoen speelde Heerjansdam op eigen veld en de kampioen van de 2e klasse D sloot af in stijl: 4-3 winst tegen FC Binnenmaas. De thuisclub kreeg niets cadeau en gaf ook niets cadeau aan FC Binnenmaas, dat lange tijd veilig leek, want 1 punt was genoeg geweest voor de ploeg van trainer Leo Dekker om de nacompetitie voor handhaving te ontlopen. Maar invaller Jordi Dekker schoot, vlak voor tijd, ‘alles in duigen’.

De ploeg van trainer Fop Gouman startte goed tegen zijn nieuwe club FC Binnenmaas. Binnen het kwartier was het 2-0 en beide keren was Ronald Ouwens trefzeker. De gasten deden vijf minuten later al wat terug door Danny Maijers: 2-1. Het leek Heerjansdam niet te deren want in de 24e minuut rondde Paul Scheurwater goed voorbereidend werk van Jelmer Nugteren af: 3-1. Nadat voor Heerjansdam Richard Clement met een fraai schot de paal had geraakt, werd het op slag van rust 3-2, door weer Danny Maijers.

Na de rust verzuimde Heerjansdam in eerste instantie verder uit te lopen, voordat een drietal ‘vaste wisselspelers’ ook speeltijd kregen. Terecht natuurlijk en dat had niets te maken dat het tien minuten later 3-3 werd, door weer Maijers. Het had meer te maken dat FC Binnenmaas karakter toonde en bleef geloven in een goed resultaat. Het leek dan ook op een gelijkspel uit te draaien tot drie minuten voor tijd invaller Jordi Dekker fraai raak schoot: 4-3. Bij FC Binnenmaas voelde men de grond onder de voeten wegzakken en bij Heerjansdam was de feestvreugde alleen maar groter toen de selectie na afloop in het zonnetje werd gezet.

Scheidsrechter Roozeboom trok geel voor Scheurwater (Heerjansdam).
Scoreverloop: 1-0 (9) Ronald Ouwens, 2-0 (12) Ronald Ouwens, 2-1 (17) Danny Maijers, 3-1 (24) Paul Scheurwater, 3-2 (43) Danny Maijers, 3-3 (66) Danny Maijers, 4-3 (87) Jordi Dekker.