EBOH JO9-1 - Heerjansdam JO9-1

Heerjansdam JO9-1

Onder 9, JO9-1, Groep 1 15

10 september 2016 8:30

Het is zaterdagochtend 10-09-16 en de JO9-1 verzameld om 07.30 op de Molenwei.

Vandaag is de tweede wedstrijd van de beker tegen EBOH JO9-1.

Na een goede reis arriveert de JO9-1 op tijd op het zonovergoten sportpark Schenkeldijk.

De gezichten zijn gespannen want afgelopen seizoen was EBOH een lastige ploeg om tegen te spelen.

Henry is vandaag aanvoerder en Luuk en Sjangie starten als wissel.

Helaas is de scheidsrechter wat later aanwezig waardoor de wedstrijd tien minuten later van start gaat.

Wederom vallen de schoenen van Bob erg op. Zou het om een goede sponsordeal gaan?

Het is 08,40 uur en de scheidsrechter start de wedstrijd.

De JO9-1 gaat direct in de aanval en dat levert in de 2de minuut een goede kans op voor Sem, na een mooie pass van Randy. De bal gaat net naast.

EBOH probeert het heft over te nemen wat resulteert in de eerste kans in de 4de minuut.

Gelukkig ziet onze keeper Tom de bal naast gaan.

Vanaf dit moment denken de jongens, dit staan wij niet toe.

In de 5de minuut de tweede goede kans. Breyan verstuurt een strakke pass naar Randy die op snelheid helaas naast schiet.

EBOH probeert het wel maar de druk van Heerjansdam is te groot en in 5e minuut verovert Jurvain de bal. Passt naar Randy. Randy behoud het overzicht en vind Sem en Sem scoort de 0-1.

De volgende vijf minuten kansen over en weer. De verdediging staat als een huis. En wederom kansen van Sem, bal op de lat van Jurvain en Luuk ook helaas naast de goal.

Vanaf de 12e minuut gaat de JO9-1 druk zetten. Jurvain verdedigd goed en schiet de bal naar Luuk maar helaas net een voet er tussen van de tegenstander.

Jurvain onderschept de bal in de 14e minuut en maakt een heerlijk solo en schiet via de tegenstander de bal in de goal. 0-2 voor Heerjansdam. De spelers omhelzen elkaar en gaan weer op hun positie staan.

De 0-2 geeft vertrouwen en EBOH komt er niet aan te pas. De minuten na de 0-2 verstrijken en Heerjansdam zet EBOH vol onder druk.

Wat een kansen voor Heerjansdam. Bal net over of naast. Teveel om te noteren.

De scheidsrechter fluit voor de rust.

Na een heerlijk versnapering in de rust staat Heerjansdam weer gretig op het veld voor de tweede helft.

De druk houd aan in de tweede helft.

Jurvain gaat er in de 21e minuut weer vandoor en gaat twee tegenstanders voorbij maar zijn schot wordt geblokt.

Hierna probeert EBOH een aanval op te zetten maar Henry verdedigd goed.

In de 23e minuut gaat Randy er vandoor met de bal en vind Jurvain. Komt dat schot en ja hoor Goal 0-3 voor Heerjansdam.

Vanaf de aftrap gaat Heerjansdam er weer vol tegen aan en de spelers vinden elkaar goed.

Sjangie onderschept de bal en ziet Jeremy. Knappe actie van Jeremy met een goede voorzet op Henry. De scherpte ontbreekt en Henry schiet naast.

Corner Heerjansdam in de 25e minuut. Kopbal Jeremy. Oeeei net over.

EBOH neemt de achterbal en rukt op naar de goal. Maar wij hebben Tom met een goede actie.

Ook in de 28e & 29e minuut lijkt het erop dat EBOH aan gaat zetten. Gelukkig EBOH scoort niet.

Nu is het weer de beurt aan Heerjansdam en Sem verstuurd een mooie pass naar Randy en ja hoor Goal , 0-4

Dan is de 30e minuut aangebroken. Tijd voor tikkie takkie. Geweldige aanval.

De bal gaat van Breyan naar Jurvain. Jurvain passt naar Randy. Van Randy naar Luuk, Van Luuk naar Sjangie. Passeer actie Sjangie en pass naar Sem. Goooooaaaaaaal Sem. Het staat 0-5. Op deze aanval zou Guardiola jaloers zijn.

De sfeer is opperbest. Maar Heerjansdam verslapt in de 32e minuut en dat leid tot een discutabel doelpunt van EBOH 1-5. Scheidsrechter beslist en keurt het doelpunt goed.

De trainers proberen de jongens te motiveren en dat geeft nog een aantal kansen voor Heerjansdam maar er wordt niet meer gescoord.

De scheidsrechter fluit voor het einde van de wedstrijd en de spelers en trainers geven de tegenstander en scheidsrechter een hand. Penalty’s worden genomen en de drie punten gaan mee naar Heerjansdam.

Dit is een goede generale voor de competitie, zet ‘m op jongens!