Heerjansdam JO9-1 - Dubbeldam JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 02

17 september 2016 8:30

vd Hoek, T.

De eerste echte krachtmeting stond vandaag voor de deur. De eerste wedstrijd in de competitie. HOOFDKLASSE, dat zal een flinke strijd worden, zeiden alle ouders en leiders van te voren.

De tegenstander is inmiddels een gerenommeerde hoofdklasse daar dit team vorig jaar ook al hoofdklasse speelde. We konden de borst nat maken.

In de kleedkamer werd Alexander nog verrast met slingers en "Lang zal hij Leven!!", omdat hij vandaag jarig is.

De wedstrijd ging van start...... na enkele seconden bleek er een groot krachtsverschil, het was direct 0-1. Ojee als dat maar goed gaat, dacht de schrijver van het verslag. Duidelijk was te zien dat sommige kids erg moesten wennen aan het hoge niveau en het soms fysieke voetbal. We zagen regelmatig spelers van ons team rollen nadat ze een schouderduw kregen of net even te laat waren omdat de tegenstander sneller en sterker leek (ik zeg leek want het tij keerde). Het team stond ernstig onder druk, maar mede door de verdedigende krachten van Jurvain, Breyan Henry en Sem bleef het lange tijd 0-1. Tom stond echt waanzinnig te keepen en redde het team in deze periode meermalen. De aanvallers Randy, Jeremy, Luke en Sjangie konden voorin lange tijd geen gevaar stichten ook al deden ze uiteraard wel erg hun best. Na ongeveer 10 minuten leken onze mannen een beetje bekomen van de schrik, we zagen plots de kleine mannen Luke en Henry ook de fysieke duels aangaan en Jeremy begon plots zijn loopacties langs de flanken te maken. Dit resulteerde in een flinke overtreding op Jeremy. Jurvain ging achter de bal staan en schoot de bal keihard maar helaas net naast. Dubbeldam maakte gebruik van het feit dat Heerjansdam de aanval steeds meer zocht. Een knal van een afstandsschot die knap werd gekeerd door Tom, helaas kon hij hem niet vasthouden door de enorme kracht van het schot en rolde de bal voor de voeten van een tegenstander..... 0-2. Toen was Randy het zat, een knappe solo langs de flank resulteerde in een 1 tegen 1 met de keeper. Beheerst Schoot Randy binnen. 1-2! Heerjansdam werd sterker en sterker maar helaas combineerde Dubbeldam nog 1 keer (ook best knap overigens) door onze verdediging heen en maakt net voor rust 1-3.

Na rust zag ik, als journalist, een verschil in de manier waarop de mannen het veld op kwamen. Je zag dat ze het zat waren..... Direct na de aftrap was dit terug te zien. De aanval werd gezocht en bij balverlies zaten de mannen er direct op. De tegenstander wist niet wat hij meemaakte. Ze kregen geen tijd meer om aan te nemen, laat staan om de bal rustig te passen. In de 2e minuut gaat Randy er van door langs de rechterkant. Hij kijkt goed en ziet Jeremy mee lopen. Strakke voorzet over de grond en Jeremy liep hem binnen. Keurige combinatie!!! 2-3! Heerjansdam is er klaar mee, ze blijven aanvallen. Mooie combinaties en individuele acties worden getoond. Na ongeveer 10 minuten in de tweede helft weer een overtreding, de tegenstanders moeten steeds vaker aan de handrem trekken om onze ontketende kids tegen te houden. Jurvain gaat er weer voor staan. Harde knal, keeper laat los en Hendry is er als de kippen bij om de bal in te schieten. 3-3!!

Nu gaan de mannen voor de winst ook! De tegenstander krijgt wel wat kansjes, maar net als in de eerste helft hebben de verdedigers waanzinnig gespeeld. Om over Tom maar niet te spreken, zelden zag ik Tom met zoveel vertrouwen in de goal staan. Hij keepte een waanzinnige pot!

Heerjansdam kreeg nog meerdere mooie kansen alleen zat het niet mee, Jurvain soleerde maar schoot net naast, Randy met een droge knal, maar de keeper tikte hem net naast..... hij wilde er niet meer in. Meerdere corners werden nog hard en strak voorgegeven maar het lukt niet.

Eindstand 3-3

Mannen TOP GESPEELD, gevochten als leeuwen!! Spelers die niet bij naam genoemd zijn hadden wel degelijk dezelfde rol als de anderen. Dit was een TEAM prestatie! Een mooie en spannende eerste pot, als jullie je zo blijven ontwikkelen wordt het weer een prachtig seizoen.