Weer met lege handen....

1 oktober 2016 15:00

Hupkes, J.W.C.

Opstelling Heerjansdam 2

Na de 2 nederlagen in de vorige wedstrijden met 2-1 stond vandaag de uitwedstrijd tegen Oranje Wit 3 op het programma. Voor mensen die niet zo zijn ingevoerd in de verschillende klassen bij de Res. Elftallen komt mogelijk de gedachte op dat dat wel even moet kunnen. Maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat juist dit soort elftallen goed uitgebalanceerd zijn met hele jonge spelers en met ervaren oud eerste elftal spelers die nog steeds veel waarden hebben ondanks dat zij al wat ouder zijn. Na een zeer chaotische voorbereiding waarbij wij op het punt van vertrekken nog een grensrechter moesten regelen: "Heel veel dank Richard de Valk voor het wederom uit de brand helpen van ons team". Bij aankomst bij Oranje Wit een uitpuilend sportpark en dito kleedkamers waardoor wij in een piepklein hokje met 15 spelers en een jeugdteam van Oranje Wit zaten, dus een chaotische voorbereiding. Eenmaal de wedstrijd begonnen zaten wij meteen goed in de wedstrijd. In de 3e minuut een cornerbal die door Norman vol op zijn voorhoofd werd genomen, helaas belandde deze bal onderkant lat en stuiterde hij voor de lijn weer het veld in. De pech die ons al weken kenmerkt kwam weer om de hoek kijken. Maar wij bleven vastberaden zoeken naar de openingstreffer en in de 15e minuut, na een reeks van redelijk tot goed lopende aanvallen, een prima aanval over de rechterflank. Maurice met de bal voor en uit wanhoop een sliding van de centrale verdediger van Oranje Wit. Die gleed de bal in zijn eigen goal......leek het want zoals de pech ons al weken achtervolgt was dat ook nu weer, de bal eindigde boven op de paal. Uiteindelijk werden onze aanvallen beloond in de 27e minuut, een prima pass van Sven op Gert-Jan, Gert-Jan op rechts naar Maurice en Maurice met de prima voorzet op Rob Plaizier die de 0-1 tegen de touwen schoot. Zou het dan toch weer eens de goede kant op vallen. Maar helaas in de 33e minuut volkomen uit het niets de 1-1. Wij zetten met teveel spelers druk op de bal de tegenstander komt daaruit speelt de middenvelder aan, daardoor staan wij uit de organisatie en de spits wordt weg gestuurd en scoort de 1-1. Ongeloof neemt weer de overhand bij mij, om gek van te worden. 3 minuten voor rust krijgen wij een corner. Deze wordt slap genomen en Oranje Wit plaatst een tegenaanval. deze wordt er eerst nog uitgehaald maar de mee gekomen middenvelder schiet van een meter of 20 op onze paal. En waar bij ons al een paar weken de ballen dan weer terug het veld in stuiteren, stuiterd deze bal nog tegen de andere paal en tenslotte het doel in. 2-1 achter in de rust, ongelooflijk maar waar. In de rust de ploeg op scherp gezet met wat harde woorden over hoe makkelijk wij de goals tegen krijgen en dat het in de 2e helft beter moet. De 2e helft Siar ingebracht en die viel prima in. Na 6 minuten in de 2e helft was daar al de gelijkmaker. Siar en Lars samen op de keeper af en Siar stelde Lars in staat om de 2-2 te maken. Daarna was het weer alleen Heerjansdam wat de klok sloeg en dat ontlokte Pjotr naast mij de uitspraak:" ik zie het eerder 2-3 voor ons worden dan 3-2".
En zo zag het er ook uit. Maar na een spaarzame goede counter van Oranje Wit een voorzet van de linkerkant en bij de 2e paal wordt deze bal binnengekopt, 3-2 achter. Daarna weer alles eraan gedaan om terug te komen kansen gecreeerd en nog een prima vrije trap van Lars "uiteraard" op de lat. Nog volle bak 1 op 1 gaan spelen, maar het mocht weer niet zo zijn. Maar ik weet waar wij mee bezig zijn en hoe ik het wil, en wij blijven als groep keihard werken om het onze kant op te draaien. En dat gaat lukken te beginnen volgende week thuis tegen Serooskerke.