Loon naar werken

8 oktober 2016 12:30

Laros, M.J.H.A.

Opstelling

Na 3 nederlagen op rij vond ik het tijd worden om eens met elkaar te praten over wat er fout gaat en waar wij beter en stabieler in moeten worden.

Na een goed gesprek kwamen wij tot de conclusie met elkaar dat wij iedere week (behalve tegen Papendrecht 1e helft) de betere ploeg zijn en genoeg kansen creeeren. Echter benutten wij onze kansen niet voldoende en krijgen wij al een paar weken in de omschakeling de goals tegen. Ik moet zeggen dat dit gesprek toch wel verhelderend geweest is gezien het prima spel van deze zaterdagmiddag tegen Serooskerke.

Serooskerke had de laatste 3 wedstrijden juist 2 overwinningen en 1 gelijkspel behaald dus die kwamen vol vertrouwen naar Heerjansdam. Echter vanaf minuut 1 namen wij het heft stevig in handen en dat zouden wij 90 minuten lang ook niet meer uit handen geven. Al in de 9e minuut de openingstreffer van Lars Brinkman op aangeven van Rob Plaizier. In de 14e minuut de 2-0 na een prima pass van Seb Groen op Lars Brinkman. Lars omspeelde de doelman en bleef zeer rustig en schoot de bal in het doel. Een heerlijk begin na de laatste weken waarin wij deze goals niet maakten. Na een niet goed verwerkte terugspeelbal kwam Serooskerke werkelijk uit het niets op 2-1.

Maar waar ik even bang was dat wij de regie uit handen zouden geven bleven wij gewoon domineren en de ploeg die zocht naar meer goals. De mogelijkheden waren er om voor rust definitief afstand te nemen, in de 37e minuut een prima voorzet van Ricardo op Lars die de bal bij de 2e paal net niet onder controle kreeg. In de 40e minuut Lars na geklungel in de achterhoede bij Serooskerke alleen op de keeper af. Maar helaas stuitte hij op de keeper waar ik hem al telde.

Tenslotte in de laatste minuut voor rust een prima individuele actie van Dennis Bergman op de achterlijn maar Lars kon niet goed achter de bal komen om af te ronden. Met een 2-1 voorsprong en gemengde gevoelens gingen wij de rust in. Op basis van het spel ontzettend tevreden, op basis van de gemiste kansen niet echt. Als het 4-1 in de rust was geweest was dat meer volgens de verhoudingen in het veld. Na rust direct in de 47e minuut de 3-1 Rob Plaizier die vanuit het middenveld de zestien in sprintte en Dennis Bergman die de bal de 16 in draaide. De centrale verdediger van Serooskerke voelde zich zo opgejaagd dat hij de bal in eigen doel kopte. In de 55e minuut stoomde David op richting de 16, vlak voor de uitkomende keeper speelde hij de bal naar Maurice en die hoefde hem alleen maar in het lege doel te schuiven. Helaas schoot Maurice deze bal over de goal. In de 60e minuut wisselde ik Ricardo, die volgens afspraak naar het 1e ging, voor Siar.

In de 62e minuut de 4-1, mooie steekpass Dennis Bergman op Lars Brinkman en Lars maakte dan toch zijn 3e goal van de wedstrijd. In de 64e minuut de invalbeurt van Norman Schilt voor de licht aangeslagen Maurice de Boer. 67e minuut Yael met de steekpass op Lars Brinkman die met een goed schot richting de verre hoek de keeper op zijn weg vond. Nadat Giovanni Haak nog inviel voor Seb Groen kregen wij in het laatste kwartier nog 3 grote kansen met Siar, Lars en Dennis maar helaas bleef het 4-1. In de 83e minuut een prima voorzet van de linkerkant van Serooskerke en een mooie kopgoal en ineens vanuit het niets de 4-2. Dit was de eindstand.

Uiteraard zeer tevreden met het dominante spel en het aantal gecreeerde kansen. Helaas wel te makkelijk 2 goals weg gegeven en teveel kansen gemist. Een uitslag van 8-2 had gezien de kansen verhoudingen meer op zijn plaatst geweest. Volgende week op naar MZC'11 in Zierikzee.