Heerjansdam krijgt te weinig in leuke pot voetbal

Walcheren 2

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse A

12 november 2016 12:30

Bel, G.

Opstelling

Deze middag stond de wedstrijd tegen de koploper Walcheren 2 op het programma.
In de verslagen van eerdere wedstrijden kwam vaak naar voren dat men niet kon begrijpen waarom Walcheren koploper is op dit moment. En afgaande op deze wedstrijd kan ik misschien ook deze conclusie trekken, echter dat zou te makkelijk zijn. Walcheren heeft een hecht team waarin iedereen voor elkaar door het vuur gaat en dan kom je in een seizoen, als het allemaal een beetje mee zit, heel ver. Dus in dat opzicht een compliment voor Walcheren.
Wij begonnen deze wedstrijd zeer geconcentreerd en namen vanaf het begin het initiatief en drongen Wacheren ver terug op eigen helft. In de 10e minuut een prima steekbal van Dennis Bergman op Siar, maar de keeper kwam prima zijn goal uit en maakte deze eerste kans onschadelijk. In de 12e minuut een vrije trap die bij de 2e paal werd terug gekopt door Seb op Rob helaas schoot Rob deze bal over. In de 17e minuut een steekbal van Thijs op Dennis maar ook in deze situatie kwam de keeper goed zijn doel uit en had Dennis net geen ruimte om de bal langs hem te prikken. Tot de 37e minuut houden wij Walcheren goed onder druk zonder zelf tot grote kansen te komen. In deze minuut een prima diepte pass van Yael op Frank, Frank kapt een tegenstander uit en legt de bal breed op Siar. Echter ook dit schot van Siar wordt prima gepakt door de keeper van Walcheren. 2 minuten later dan toch de verdiende voorsprong, een vrije trap van Maurice wordt bij de 2e paal prima binnen gekopt door Norman 1-0.
Hierna willen wij door drukken om de voorsprong te vergroten, in de 42e minuut een prima 1-2 in de 16 tussen Dennis en Rob en laatstgenoemde krijgt de bal niet bij een medespeler, corner.
Uit deze corner kopt Seb de bal richting boven hoek, helaas wordt hij van de lijn gekopt.
Met een 1-0 voorsprong gaan wij de rust in.
Nadat wij elkaar erop gewezen hebben dat de buit nog niet binnen is beginnen wij aan de 2e helft.
Vanaf de aftrap gaat de bal naar achteren en daar hebben wij slordig balverlies. De bal gaat naar de rechterflank en wordt voor gegeven. De scheidsrechter loopt op een meter of 30 van de situatie en beoordeeld dat de bal bij de voorzet door Seb wordt tegen gehouden met zijn hand, penalty. Ongeloof bij iedereen zelfs bij de tegenstander en uit de 1e kans van deze wedstrijd scoort Walcheren de 1-1. Hierna is het 45 minuten lang Heerjansdam wat de overhand heeft. In de 49e minuut kopt Maurice uit een corner op de lat. In de 53e minuut Siar alleen op de keeper af die weer uitstekend zijn doel verkleint. Ook in het verdere verloop van de 2e helft houden wij de druk op Walcheren die zich met hand en tand verdedigen. Met nog een 3-tal mogelijkheden voor Dennis, Rob en Maurice eindigt de wedstrijd in 1-1. Zwaar teleurstellend en frustrerend dat wij onze kansen onvoldoende benutten en dat de scheidsrechter een dubieuze rol speelt bij de tegengoal van Walcheren. Ook de spelers van Walcheren gaven na de wedstrijd toe dat het geen strafschop was maar je koopt daar weinig voor. Het was een leuke pot met een sportieve tegenstander en ik wens Walcheren verder dan ook succes in het vervolg van de competitie.