Heerjansdam 2 wint in wedstrijd vol strijd van koploper

26 november 2016 15:00

Berge, R. van den

Opstelling Heerjansdam 2

Vandaag stond de volgende wedstrijd tegen de koploper op het programma.Nadat wij 2 weken terug tegen de koploper van dat moment Walcheren 2 gelijk gespeeld hadden was Pelikaan 3 de nieuwe koploper geworden. Dus dat gaf de wedstrijd van vandaag Pelikaan 3 - Heerjansdam 2 een extra tintje. Beide ploegen begonnen erg slordig aan de wedstrijd en het eerste half uur was het vooral veel strijd en weinig goed voetbal. Aan beide zijden werdenheb  er veel foute keuzes gemaakt waardoor veelbelovende aanvallen al vroeg strandden. Rond het half uur kregen wij steeds beter grip op de wedstrijd en dat resulteerde in een 100 % kans in de 33e minuut voor Dennis Bergman die alleen op de keeper af kon. Helaas had hij teveel tijd om na te denken en dook de keeper met een prima reflex op de bal. In de 35e minuut Frank met een prima steekpass op Roel maar helaas resulteerde dit ook niet in een goal. Wij hadden nu het middenveld volledig in handen en Pelikaan continue onder druk. Uiteindelijk kwam de bevrijdende treffer in de 38e minuut. Roel Peterse werd prima weg gestuurd aan de rechterflank en zijn voorzet op maat werd bij de 2e paal in 1 keer uit de lucht binnen geschoten door Dennis Bergman. 0-1 en een lekkere ruststand.
In de rust heb ik 2 wissels toegepast: Roel Peterse mocht maar 45 minuten spelen nadat hij lange tijd geblesseerd is geweest, en ik was niet tevreden over het feit dat Pelikaan af en toe te makkelijk achter vandaan onder de druk uit kon voetballen. Daarom de wissels Sven en Bas in de ploeg gebracht. Wij begonnen de 2e helft zeer geconcentreerd en zetten Pelikaan gelijk weer onder druk. Dit resulteerde in de 49e minuut in een schot van Rob Plaizier die op de onderkant van de lat eindigde. In de 59e minuut het laatste wapenfeit van Dennis Bergman die een fantastische vrije trap nam en die ook even fantastisch onder de lat vandaan werd getikt door de keeper van Pelikaan. Vanaf de 70e minuut ging Pelikaan wat meer alles of niets spelen maar onze achterhoede gaf geen krimp en in de omschakeling kregen wij de beste kansen. De grootste daarvan was voor Maurice die de bal helaas niet voor open goal kon promoveren tot doelpunt. De wedstrijd eindigde derhalve in een terechte 0-1 overwinning onder leiding van een prima scheidsrechter. Een compliment voor de hele groep dat wij als team gestreden hebben voor een goed resultaat. Nog 2 wedstrijden voor de winterstop: Groote Lindt thuis en Rijsoord uit. Hopelijk kunnen wij de goede lijn doortrekken en de 2e seizoenshelft definitief aansluiting vinden bij de kopgroep.