Heerjansdam JO9-1 - Papendrecht JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 02

1 oktober 2016 8:30

de Geus, L.

Zaterdag is de mooiste dag van de week, tenminste als je de  jongens van Heerjansdam JO91 mag geloven. Vroeg op de club zijn (08.00uur), lekker even inspelen, en dan aan de wedstrijd beginnen op het nog natte gras.

Het team is op volle sterkte, en vandaag is Luuk onze aanvoerder!

De teams gaan gelijkwaardig van start, al zien we al snel een licht overwicht voor de Dammers.

In de 4e minuut een corner voor Sem, Sjangie schiet naast. Daarop volgt een schot van Papendrecht, maar Tom  weet het te stoppen.

Er volgt een hele reeks schoten op de goal van de tegenstander. Breyan vindt het zijnet, Sem schiet over en Randy naast, uit een corner kopt Jeremy de bal over het doel heen, Luuk neemt de bal op de slof maar mist, de bal wil er niet in.

Toch blijven de jongens voetballen, opbouwen, aanvallen en samenspelen, en dat wordt eindelijk beloond 5 minuten voor rust.

Henry verovert de bal, werkt hard en krijgt de bal bij Randy, die geeft de assist op Sem die de bal hard in de goal schiet, Yeah 1-0 voor!

Na de aftrap gaat Randy er gelijk fel in en is het bijna 2-0 door Sem, helaas zijn schot gaat naast.

Maar erg lang hoeven we niet te wachten, op slag van rust is het Jurvain die met een schitterend schot van afstand de 2-0 aantekend!

Het rust signaal klinkt en met opgeheven hoofd vertrekken ze richting kleedkamer waar de limonade alweer klaarstaat.

De tweede helft gaan de jongens slap van start. Kom op mannen we zijn er nog niet klinkt het vanaf de zijlijn. Het lijkt te werken want binnen no time tikt Jeremy de 3-0 binnen met zijn linker.

De jongens komen weer in hun spel en dan wordt er zo leuk gevoetbald. Overspelen, kijken, rust bewaren, en daar komen de kansen weer.

Het is Randy die voor de 4-0 zorgt, en langs de zijlijn gaan de stemmen op over de afspraak met Tom.

Wanneer Tom de 0 houd in een wedstrijd verdient hij een taart….zou het dan deze wedstrijd gaan lukken??

In de 15e minuut van de tweede helft wordt Jurvain onderuitgehaald, Luuk scoort maar er is al gefloten;  PENALTY.

Jurvain neemt hem zelf, maar de keeper red. (oh jee dit wordt toch geen PSV dingetje he….)

Het is de 17e minuut, Randy passt naar Luuk, die geeft de assist op Sjangie en deze scoort de 5-0!!!

Het moet toch heel raar lopen wil dit niet de eerste overwinning in de hoofdklasse worden voor de jongens.

Tegen het einde van de wedstrijd valt Henry nog geblesseerd uit, de vrije trap die volgt wordt door Breyan genomen, maar de keeper zit in de goeie hoek.

Dan klinkt daar het eindsignaal en het applaus van de toeschouwers, de drie punten zijn binnen, en Tom…..die krijgt zijn taart!

Jongens super gespeeld vandaag, inzet, samenwerking en plezier, en dat maakt zaterdag de mooiste dag van de week! (en winnen en een zonnetje helpen ook mee)