Pelikaan JO9-1 – Heerjansdam JO9-1: 2-4

Heerjansdam JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 02

8 oktober 2016 8:30

Het is weer zaterdagochtend, 8:30 uur, een uitwedstrijd bij Pelikaan in Zwijndrecht.

Wij spelen op echt gras, dus geen probleem gelukkig.

De jongens zijn de laatste weken alleen maar aan het groeien. Hoe zou het vandaag gaan..?

Het fluitsignaal klinkt en de mannen gaan er tegen aan. De eerste kans was voor Pelikaan. Hierna kwamen de mannen in hun spel, er werd goed overgespeeld en druk gezet. De 6e minuut kreeg Sjangie voorin de bal aangespeeld. Hij ging op de keeper af en schoot netjes in de hoek 0-1.

Telkens als de bal over de middenlijn kwam was Jurvain daar die deze weer onder controle kreeg.

In de 8e minuut kreeg Randy de bal aangespeeld op het middenveld en speelde over naar Sem, die langs een verdediger van Pelikaan ging en zo op de keeper af en een mooie 0-2 maakte. De acties van Pelikaan werden wat harder naar onze jongens toe, maar ze bleven goed over spelen en daardoor kwamen er diverse kansen voorbij. Deze kansen konden net niet afgemaakt worden tot in de 13e minuut Heerjansdam weer in de aanval ging en Jurvain de 0-3 maakte.  In de 16e minuut een corner voor Pelikaan, 1-3. In de 19e minuut scoorde Pelikaan de 2-3. Het is rust.

De tweede helft gaat van start en Heerjansdam zet gelijk druk. Door het goede verdedigen van Breyan, Jurvain, Henry en Jeremy kreeg Pelikaan geen kansen om te scoren en de ballen die toch doorkwamen werden tegen gehouden door Tom.

In de 7e minuut ging Jurvain er met de bal vandoor en schoot richting het doel op een verdediger van Pelikaan, waardoor de bal bij Jeremy terecht kwam. Hij maakte de 2-4. In de 9e minuut een mooie actie van Luuk richting het doel van Pelikaan, maar deze werd door de verdediging tegen gehouden.

De laatste 10 minuten ging het spel over en weer, maar er werden geen doelpunten meer gemaakt.

Eindstand 2-4

Wat zijn de trainers trots op de jongens. Het was een harde wedstrijd, maar de mannen hebben gewonnen door inzet, goed voetbal en teamwork!