Heerjansdam JO9-1 - ASWH JO9-2

15 oktober 2016 8:30

de Jong, F.

Heerjansdam JO09-1 – ASWH JO09-2

Vandaag staat de wedstrijd tegen ASWH JO09-2 op het programma. Tijdens de trainingen van afgelopen week hebben de mannen te horen gekregen dat wij als trainers erg trots op hun zijn. We zien dat ze als individuele spelers maar zeker ook als team aan het groeien zijn.

De trainers proberen ook elke keer weer beter en duidelijker te worden en dus wordt er afgesproken dat Dennis Tom onder zijn hoede neemt, Bob de verdediging en Alexander de aanvallers.

Breyan is afwezig, want hij is in België op kamp van scouting. Randy begint in de wissel, want kinderen die vragen …. :-)

Om 08:30 uur wordt er afgetrapt.

Heerjansdam begint gelijk fel en binnen een minuut kan Sjangie de bal met zijn knie binnen tikken. De toon is gezet!! In de 4de minuut een mooie actie van Luuk, Sem schiet helaas de bal net naast.

Er wordt goed verdedigd en in de 6de minuut mag Heerjansdam een corner nemen, deze gaat helaas ook net naast het doel.

De mannen blijven druk zetten en Sem kan hiervan profiteren en schiet de 2-0 binnen.

Vanaf dat moment gaat het snel.

In de 8ste minuut maakt Sjangie zijn 2de van de dag en staat het 3-0

Een minuut later kan Randy alleen op de keeper af, gelukkig luistert hij niet naar Tom, die roept dat hij hem moet afspelen, en schuift de bal langs de keeper het doel in, 4-0.

Er wordt goed samengespeeld en in de 11de minuut maakt Luuk de 5-0 en zijn eerste in dienst van JO09-1.

Na de aftrap volgt een schot van Sem, maar de keeper redt. De tegenstander komt amper voorbij ons middenveld en mocht dat toch gebeuren, dan stuiten ze op onze baas achterin. Jurvain zorgt voor rust en overzicht.

In de 12de minuut een overtreding op Henry. Sem schiet de vrije trap voor het doel, maar ASWH verdedigd goed.

Hierna volgen twee mooie afstandsschoten van Jurvain en Henry, maar helaas redt de keeper. Heerjansdam blijft goed overspelen met nog een afstandsschot van Henry tot gevolg. Niet veel later een mooie voorzet van Luuk op Henry, maar ook deze gaat er helaas niet in.

Tot slot belandt de corner van Randy nog op de lat. Met een 5-0 voorsprong gaan de mannen de rust in.

Na een kwartiertje rust beginnen de mannen van Heerjansdam weer fel en zijn ze dreigend voorin.

Een paar goede schoten op doel van Henry, Jurvain, Sjangie en Luuk.

Hierna volgt een mooie aanval van Jeremy maar de bal wordt net naast gewerkt. Er wordt helaas niet gescoord uit de corner. Het is een beetje rommelig voor het doel.

In de 8ste minuut weer een mooie aanval maar Sem schiet hem net naast. Een minuut later is het Luuk die recht in de handen van de keeper schiet.

In de 13de minuut een forse overtreding op Jeremy. Gelukkig staat onze bikkel weer snel. Sem neem de vrije trap vanaf de eigen helft. Helaas levert dit niets op.

In de 15de minuut maakt ook Randy zijn 2de van de dag. Met een harde knal schiet hij de bal in het dak van het doel en staat het 6-0.

In de laatste minuten wordt Tom ook nog even serieus op de proef gesteld, maar hij komt als een baas uit het doel en tikt de bal net ver genoeg weg om de aanval onschadelijk te maken.

ASWH probeert het in de 18de minuut nog een keer, maar Randy verdedigd goed.

Niet veel later klinkt het eindsignaal en slepen de mannen ook deze overwinning binnen.

Na het nemen van de penalty’s, staan we als team nog even stil bij de week van de scheidsrechter en krijgt onze scheidsrechter een cadeautje namens het team. Zonder deze vrijwilligers kunnen wij geen wedstrijden spelen!!

Na het douchen verzamelen we ons in de kantine, want belofte maakt schuld. Wendy heeft een aantal weken terug aan Tom beloofd dat als hij de 0 hield hij een taart zou krijgen.

Twee weken geleden was dit het geval en Tom zou zijn taart krijgen.

Wendy heeft verschillende vlaaien en taart meegenomen. Alle kids genieten hiervan en vieren weer een mooie overwinning.