Heerjansdam JO9-1 - Sliedrecht JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 02

5 november 2016 8:30

de Ruiter, L.

De voltallige selectie van Heerjansdam Jo09-1 meld zich deze zaterdag morgen om 08.00 uur op sportpark de Molenwei. Er staat een wedstrijd tegen de nr 5 van de competitie op het programma, en de jongens zijn er klaar voor. Na de klinkende overwinning in de beker vorige week heeft het team er alle vertrouwen in.

In de kleedkamer worden de tenues aangetrokken, de coaches maken de opstelling bekend en de jongens gaan richting het veld. Eerst even een warming –up en Tom wordt ingeschoten.

Sjangie is vandaag de aanvoerder en Luuk en Randy beginnen op de spreekwoordelijke bank.

Om half 9 klinkt het fluitsignaal en gaan we van start. Het is Sliedrecht wat het beste uit de startblokken komt. Al in de 4e minuut weten ze ons op achterstand te zetten. Een minuut later is het bijna 0-2, maar  het schot spat op de lat uiteen. PFFF kom op jongens even wakker worden nu!!

Het is de 8e minuut als Randy een schitterende voorzet geeft en Luuk deze koel binnen tikt, 1-1 we staan weer gelijk!

Helaas is het Sliedrecht dat feller blijft voetballen en er steeds net even tussen zit, waardoor we in de 10e minuut toch weer op achterstand worden gezet, 1-2. Niet veel later moet Tom weer aan de bak, hij stopt de inzet van de spits van Sliedrecht.

In de 12e minuut neemt Breyan een corner, maar de keeper pakt, ze zijn er snel uit, het spel gaat over en weer nu. We zien Jeremy acties maken,  Jurvain heeft een mooi schot, maar helaas komt Sjangie net te kort om erbij te kunnen.

In de 18e minuut een blessure van Henry, gelukkig kan hij door. Er volgt nog een corner voor ons die niets oplevert en dan is het rust.

Met een 1-2 achterstand gaan de jongens naar de kleedkamer.

Dezelfde 9 jongens gaan de strijd aan met Sliedrecht, maar er  zijn wel wat tactische wijzigingen in het team aangebracht.

Dit heeft nog niet direkt het gewenste resultaat, want onze keeper wordt al in de 2e minuut van de 2e helft getest. Met een mooie duik voorkomt Tom dat de achterstand groter wordt.

Er volgt een mooie uitbraak met Jurvain en Breyan, maar het schot gaat net naast. Corner voor Sliedrecht, de bal wil maar niet weg, uit de kluts scoren ze de 1-3.

Het lijkt er deze ochtend niet in te zitten. De jongens worden aangemoedigd, gecoached,  en werken hard maar het loopt allemaal net niet.

Jeremy gaat er met de bal vandoor, maar zijn pass komt net niet aan,

Sem probeert het vanaf links, maar wordt hard aangepakt, Henry doet zijn best maar loopt zich vast, Randy  heeft een mooie run naar voren maar wordt dan weer onderschept. En dan is daar in de 15e minuut Jurvain, met een mooie actie vindt hij het doel, 2-3!

Dit geeft de jongens energie, zou het dan toch nog kunnen???

We hoeven er niet lang op te wachten want een minuut later is het Sem die de stand weer gelijk trekt 3-3!! Jongens wat maken jullie het spannend!!!

In de slotfase van de wedstrijd is het Sem die een vrije trap mee krijgt na een overtreding. Randy legt de bal klaar, neemt een aanloop en schiet……de keeper van Sliedrecht springt naar de goeie hoek en heeft de bal te pakken.

Niet veel later fluit de jonge, maar goed fluitende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Eindstand 3-3, voor ons voelt het als een overwinning, voor onze tegenstander zal dat anders zijn.

Jongens jullie hebben echt super gespeeld als team, en weer laten zien  het er niet zomaar bij te laten zitten. Nog steeds ongeslagen in de hoofdklasse….ben toch best trots op jullie!