Heerjansdam JO9-1 - RKsv RCD JO9-1

26 november 2016 8:30

Boender, T.

VV Heerjansdam JO9-1 – RKSV RCD JO9-1   2-0

Vandaag stond de topper tegen Rooms Katholieke Sport Vereniging Racing Club Dordrecht op het programma. Gezien de lengte van de naam van deze club, wordt in het vervolg van dit verslag de naam afgekort tot RCD. RCD is op dit moment de trotse koploper in de Hoofdklasse 2, met slechts 1 nederlaag. Er is echter één team zonder nederlaag en dat VV Heerjansdam JO9-1. We zijn benieuwd of we deze ongeslagen status vast kunnen houden vandaag.
De wekker ging al erg vroeg en buiten was het -3 °C en ondanks de heldere hemel nog erg donker. Voordat we naar VV Heerjansdam konden rijden, moesten eerst de ramen ijsvrij worden gemaakt. De trainers hadden het weerbericht goed bekeken en hadden over de app groep aangegeven om met thermokleding te gaan spelen.
VV Heerjansdam was al lang op het veld aan het warmlopen, toen RCD pas het veld op kwam. Deze slechte voorbereiding van RCD ging ze in het begin van de wedstrijd parten spelen. VV Heerjansdam begon erg voortvarend en zette veel druk op de tegenstander. Dit resulteerde in de eerste minuten al direct in een tweetal hoekschoppen. In de 2e minuut werd de tweede hoekschop genomen door Randy, en voor het goal kon de kleinste man op het veld, Jeremy, vrij inkoppen: 1-0. De coach van RCD liet duidelijk blijken dat er een aantal spelers een fout hadden gemaakt. Gelukkig wordt VV Heerjansdam niet op deze manier gecoacht. Vervolgens blijft VV Heerjansdam druk zetten, RCD komt er niet uit. In de 7e minuut is er weer een hoekschop, genomen door Randy. De bal wordt weggewerkt door RCD, maar de bal komt precies in de voeten terecht van Sem, die niet nadenkt, maar direct schiet. De bal blijkt on houdbaar voor de keeper van RCD: 2-0. In het vervolg van de eerste helft komt RCD steeds beter in het spel, maar echte grote kansen krijgen ze niet, omdat achterin Jeremy, Breyan en Randy houden het achterin goed dicht. Een enkele bal die er doorheen schiet, is simpel opvangwerk voor Tom. Aan het einde van de eerste helft krijgt VV Heerjansdam nog een vrije trap op een interessante afstand van de goal van RCD. Sem neemt de vrije trap en schiet hem hoog in de hoog, de keeper van RCD kan de bal helaas vangen. Vlak voor het einde van de eerste helft wordt Luuk weggestuurd aan de rechterkant. Na goed doorzetten krijgt Luuk een schietkans, maar de bal gaat helaas in het zijnet. Dan is het rust.
In de tweede helft gaat het veel meer op en neer en toont RCD aan dat het niet voor niets koploper is. Echter de eerste kans in de tweede helft is voor Luuk uit een mooie pass van Henry, maar de bal wordt gestopt. Dan is er een kans voor RCD, maar een mooie redding van Tom voorkomt een doelpunt. Dan is VV Heerjansdam weer aan de beurt. Randy mag een vrije trap nemen, waarna Sem de mogelijkheid krijgt om op goal te schieten. Vlak voor tijd krijgt VV Heerjansdam nog een hoekschop en iedereen gaat mee naar voren. De hoekschop levert niets op, maar RCD kan met een snelle counter een kans creëren, maar weet gelukkig niet te scoren.
Jongens, vandaag fantastisch en gedisciplineerd gespeeld, waardoor RCD vandaag niet in de wedstrijd kon komen. Bij vlagen werd er goed gespeeld en waren er ook mooie schijnbewegingen die geoefend worden tijdens de techniektrainingen te zien. Tot aan de kerst nog Drechtstreek uit en thuis en Beek Vooruit uit, succes in de laatste wedstrijden van dit jaar.