Drechtstreek JO9-1 - Heerjansdam JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 02

3 december 2016 8:30

Drechtstreek JO09-1 – VV Heerjansdam JO09-1: 1-5

Zaterdag 3 december staat de wedstrijd tegen Drechtstreek op het programma. Drechtstreek staat één punt achter ons, dus als er vandaag gewonnen wordt, slaan we een mooi gat op deze directe concurrent.

In alle vroegte, de zon was nog niet eens op, wordt er verzameld op Heerjansdam.

Toen we aankwamen op Sportpark Oostpolder in Papendrecht, kregen de trainers flashbacks over de verloren kampioenswedstrijd een paar seizoenen terug. Gelukkig zou het vandaag niet zo ver komen.

Jeremy is vandaag de aanvoerder. Na een korte stage periode is Delano toegevoegd aan de selectie en speelt vandaag zijn eerste wedstrijd.

De pers is in grote getalen aanwezig en de camera’s staan opgesteld op de lange zijde van het veld. We hebben de uitzendrechten net voor de neus van Fox Sports kunnen wegkapen, dus de samenvatting zal binnenkort op onze Facebookpagina te zien zijn.

Voor de wedstrijd spreek de scheidsrechter af niet te fluiten voor glijpartijen, alleen voor echte blessures. Net na 08:30 uur klinkt het fluitsignaal en trapt Heerjansdam af. We spelen wederom in de nieuwe opstelling met Breyan centraal achterin en Sem daarvoor op het “middenveld”.

In de eerste minuten tasten de teams elkaar af. In de 2de minuut mag Drechtstreek een corner nemen na goed verdedigend werk van Sem. Vlak hierna mag Heerjansdam een corner nemen. Randy neemt de corner, maar helaas wordt hier nog niet uit gescoord.

Een minuut later geeft Sjangie een mooie pass op Sem en staat het eerste doelpunt op het scorebord: 0-1

Delano komt in het veld en maakt zijn eerste acties in dienst van JO09-1.

Jeremy, Randy en Breyan staan goed te verdedigen, in de 8ste minuut verwerkt Breyan een aanval tot een corner.

Even later maakt Sjangie zijn eerste doelpunt van vandaag en staat het 0-2.

Direct na de aftrap gaat Heerjansdam er weer vol in. Luuk blijft doorgaan en kan een geweldige voorzet geven op Sem, die beheerst de 0-3 in kan schieten.

Een tijdje golft het heen en weer, zonder dat Heerjansdam echt in de problemen komt. Delano komt steeds beter in het spel.

In de 18de een super redding van Tom. In de blessuretijd wordt er een overtreding op Sem gemaakt. Bob vraagt aan Sem of hij de kracht heeft om de vrije trap zelf te nemen. Sem gaat achter de bal staan en schiet de bal over de muur. De keeper grabbelt nog wat, maar de bal is over de lijn. Gelukkig staat de scheidsrechter goed opgesteld en keurt het doelpunt goed. Met een stand van 0-4 gaan de mannen de kleedkamer in.

Na een kwartiertje rust komen de mannen weer het veld op.

In de eerste paar minuten golft het spel wat heen en weer. In de 4de minuut schiet Randy op het doel, maar helaas geen doelpunt. Een minuutje later maakt de tegenstander een overtreding op Jeremy. Onze bikkel staat al snel en het spel gaat verder.

In de 7de minuut doet Drechtstreek iets terug en maken ze de 1-4.

Heerjansdam laat het niet op zich zitten en herpakt zichzelf direct na de aftrap. In de 8ste minuut schiet Sem de bal tegen de keeper aan. Sjangie kan de 1-5 scoren uit de rebound. Een tijdje gaat het spel weer heen en weer zonder echte kansen van beide kanten.

In de 19de minuut heeft Heerjansdam nog een kans op een doelpunt. Het verloopt heel rommelig voor het doel van Drechtstreek, met een aantal schoten op doel en een bal op de lat. Helaas krijgen de mannen hem er niet in.

Niet veel later klinkt het eindsignaal en heeft Heerjansdam de 3 punten in de pocket. Aangezien we nog steeds ongeslagen zijn wordt het nog gevierd met wat confetti, wat uiteraard weer netjes wordt opgeruimd.

Met een goed gevoel gaan we richting huis en kijken we al weer vooruit naar de volgende wedstrijd.