VVGZ en Heerjansdam in evenwicht.

VVGZ 1

17 december 2016 14:00

Heerjansdam speelde zaterdag een oefenwedstrijd, uit tegen VVGZ (1e klasse) en die wedstrijd eindigde onbeslist: 2-2. In de 4e minuut al verzuimde Louis Salacroup Heerjansdam op voorsprong te zetten maar keeper Maarten Vintges lag dwars. Even later strafte Jasper Huisman een verkeerde terugspeelbal van Thomas Oomsen af: 1-0.

Na 27 minuten spelen volgde de fraaie gelijkmaker, na een voorzet van Salacroup tikte Ronald Ouwens slim de bal achter Vintges: 1-1. Drie minuten later kwam VVGZ weer op voorsprong toen Huisman, via Koen Botterhuis de bal achter keeper Thijs Botterhuis schoot: 2-1. Heerjansdam was voor de rust nog erg gevaarlijk via Jordi Dekker. Vintges was ver zijn doel uitgekomen om een aanval van de Dammers te onderbreken. Dekker kwam daardoor in balbezit en schoot van 35 meter richting het verlaten doel. Een van de verdedigers van de thuisclub was op tijd terug om de bal uit de doelmond te trappen.

Na de rust, waar over en weer veel gewisseld werd, probeerde Jelmer Nugteren al snel een poging om van afstand te scoren. Stephan Vermeulen verhinderde dat echter, raakte de bal helemaal verkeerd en zag tot zijn ontzetting de bal in eigen doel verdwijnen: 2-2. In de slotfase was VVGZ nog gevaarlijk, maar de scherpte ontbrak om te scoren.

Het bestuur van de vv Heerjansdam had een dag eerder bekend gemaakt dat het aflopende contract van trainer Fop Gouman niet verlengd wordt.