Heerjansdam JO9-1 - VVGZ JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 02

18 februari 2017 8:30

de Jong, F.

Zaterdagmorgen, de wekker gaat om kwart voor zeven. Geen vorst, geen regen, de wedstrijd gaat door! Ons eerste competitieduel na de winterstop. Hoe staan we ervoor, kunnen we de ongeslagen reeks van het eerste deel van de competitie voortzetten??

Onze tegenstander van vandaag is geen onbekende, in de beker werd er ruim gewonnen, maar de uitwedstrijd was een lastige partij geweest waar we met bloed, zweet en tranen een gelijkspel uitsleepte, onze jongens zullen dus aan de bak moeten vandaag!

We zijn op volle sterkte en Luuk is vandaag de aanvoerder.

Om half negen word er afgetrapt op een wat mistige Molenwei.

De jongens gaan wat rommelig van start, VVGZ is fel en gaat er vol voor.

Na 5 minuten spelen is het toch Heerjansdam wat op voorsprong komt door een goal van Sem.

5 Minuten later is het weer raak, maar dan aan de andere kant, VVGZ scoort uit een corner de gelijkmaker 1-1.

Dan een goal van Sjangie, hij brengt de stand op 2-1.

De jongens worden wat feller, komen beter in hun spel en er volgt een mooie aanval via Randy, naar Sem die doorspeelt op Luuk, maar helaas verhinderen twee verdedigers van VVGZ een schot op doel.

We zijn alweer aan de andere kant, want de keeper van VVGZ heeft een prima trap in de benen.

Er volgt een corner voor de Vogels maar Tom tikt deze inzet net over de goal!

Mooie aanval van de dammers, Jeremy schiet net naast. We gaan weer in de aanval, maar de keeper red. Dan in de 18e minuut van de eerste helft heeft Sem weer zijn moment en scoort de 3-1!

Maar VVGZ is nog niet verslagen. Wederom uit een corner zetten zij met een mooie kopbal, de 3-2 op het score bord.

Tijd voor de rust.

Wat er in de kleedkamer besproken is, geen idee, maar er komt een ander Heerjansdam uit de startblokken de tweede helft.

Randy zet de 4-2 op zijn naam en al snel daarna is het Sem die de 5-2 op het bord zet. Breyan zorgt ervoor dat de verdediging staat en er niets meer richting ons doelgebied gaat. Henry en Delano komen steeds beter in hun spel en laten zich niet uitspelen. Het tempo ligt hoog en de Heerjansdam trein dendert door.

VVGZ is het  kwijt zo lijkt het en onze jongens spelen daar op in en vergroten de voorsprong naar 6-2, en 7-2. De drie punten kunnen ons toch niet meer ontgaan nu. Toch blijven ze voetballen en in de laatste minuut is het Randy die met een schitterende vrije trap de eindstand op 8-2 zet.

De punten zijn binnen, er is nog niet verloren deze pittige competitie in de hoofdklasse, de jongens zetten de ongeslagen lijn door, Knap gedaan!