Papendrecht JO9-1 - Heerjansdam JO9-1

Heerjansdam JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 02

25 maart 2017 8:30

Om half 9 staat de uitwedstrijd tegen Papendrecht op het programma.

De weeromstandigheden zijn ideaal, zon, klein beetje wind, en nog fris.

Het is nog opvallend rustig als we om kwart voor 8 aankomen bij onze tegenstander,

gelukkig is er in de kantine al koffie en kunnen wij als ouders daar een beetje wakker van worden.

De jongens hoeven niet meer wakker te worden, die zijn op zaterdagmorgen altijd wakker want er gaat gevoetbald worden!

We delen de kleedkamer met de E2 van Heerjansdam, ook zij zijn paraat op dit vroege tijdstip.

Randy is er vandaag wel bij om aan te moedigen, maar kan helaas niet spelen door een breuk in zijn bovenarm. Vanuit de F2 is er versterking in de vorm van Ayoub die invalt voor Randy.

Verder is het team compleet en draagt Sjangie vandaag de aanvoerdersband.

08.30 uur Het eerste fluitsignaal klinkt en Heerjansdam heeft de bal.

De eerste minuten gaat het spel op en neer, in de 4e minuut een knappe redding van Tom.

In de 7e minuut een goeie pass van Henry naar Sjangie, maar de keeper voorkomt de 0-1.

Al hebben onze jongens het meeste balbezit, is het Tom die in de 13e minuut weer goed werk verricht door zijn doel schoon te houden.

Dan gaat Sjangie er weer vandoor, geweldige kans maar de bal gaat net naast.

In de 18e minuut is er een goeie actie van Breyan naar Sjangie en deze rond keurig af! 0-1.

In de slotfase van de eerste helft zetten onze jongens meer druk wat resulteert in een 0-2 voorsprong op slag van rust door een goal van Sjangie!

Het fluitsignaal klinkt voor aanvang van de tweede helft en Papendrecht komt fel uit de kleedkamer.

Binnen een minuut is het 1-2.

In de 25e minuut een corner voor de Dammers, wat resulteert in een uitbraak van Papendrecht. Breyan onderschept, en passt snel door naar Sjangie maar dit schot gaat naast.

Er komen meer kansen voor Papendrecht, maar de jongens gaan door. Delano gaat er een keer vandoor, Jeremy bijt zich vast in de tegenstander en Luuk passeert 3 man heeft een mooie actie maar het levert allemaal geen goals op. Ayoub draait in de tweede helft steeds beter mee voorin en houd het overzicht.

In de 30 minuut een schot op doel van Delano, maar de keeper voorkomt de 1-3.

Dan een grove overtreding op Sem in het 16 meter gebied, het spel ligt even stil, maar Sem staat weer op en is vastberaden de toegekende strafschop te gaan benutten.

De scheidsrechter legt de bal klaar, keeper staat op zijn lijn, Sem kijkt, neemt een aanloop en brengt met een snoeihard schot laag in de rechterhoek, de stand op 1-3!

Dit is tevens de eindstand, we nemen de drie punten weer mee naar de Molenwei.

De top vijf in deze competitie ligt dicht bij elkaar. Iedere wedstrijd is een finale, ben benieuwd naar het verloop van de competitie, maar ook supertrots op wat de jongens iedere week weer presteren!