Heerjansdam JO9-1 - Beek Vooruit JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 02

1 april 2017 8:30

Geneugelijk, D.

Vandaag stond de wedstrijd tegen het Brabantse Beek Vooruit op het programma. De uitwedstrijd was net voor de kerst en werd redelijk eenvoudig gewonnen met 3-0.

Randy werd vandaag vervangen door Daan.

Heerjansdam begon voortvarend aan de wedstrijd. Het was al vrij snel 1-0 door Sem. Vlak daarna werd het 2-0 door Henry en leek het weer een gemakkelijke ochtend te worden. Daar dacht Beek Vooruit anders over en wist 2-1 te scoren, omdat Tom de bal helaas niet onder controle kreeg. In de eerste helft waren er een aantal rushes naar voren van Breyan, helaas zonder resultaat. Breyan pakt de bal af van de tegenstander, voor de goal van Tom en rusht naar voren, maar helaas weer geen resultaat. Dan wordt er mooi samengewerkt door Sem, Henry en Breyan en gaat het weer naar voren. Ook Delano zorgt voor gevaar en druk. Dan gaat Beek Vooruit gevaarlijk onze verdediging voorbij, maar Henry voorkomt met een mooie sliding een tegendoelpunt. Dan wordt het toch 2-2. Dan zijn er twee goede reddingen van Tom en wordt het vlak voor rust 3-2 door Sjangie uit een mooie voorzet van Henry. Dan nog een goede kans voor Beek Vooruit, maar het schot is te zacht en een gemakkelijke prooi voor Tom.

Rust

Beek Vooruit begint de tweede helft voortvarend met een schot op goal. Gelukkig gaan de bal over. Dan volgt er nog een schot hoog op de goal, Tom krijgt de bal niet onder controle, maar weet hem wel corner te tikken. Dan krijgt Beek Vooruit een vrije trap, er volgt een mooie voorzet, maar gelukkig geen goal. Dan scoort Sjangie de bevrijdende 4-2 en lijkt de wedstrijd in ons voordeel beslist. Dan weer een aanval van Beek Vooruit, een dreigende aanval, maar een prooi voor Tom. Dan redt Tom nog een keer. Dan Heerjansdam weer in de aanval, een voorzet op Sjangie, maar hij krijgt helaas de bal niet onder controle. Dan is er weer een schot op het goal van Tom, maar gaat de bal net over. Dan krijgt Beek Vooruit een corner, die wordt gevaarlijk omdat er wat geklungeld wordt voor de goal. De bal komt uiteindelijk terecht bij een vrijstaande speler, maar die schiet gelukkig over. Dan is er een mooie schijnbeweging van Daan, maar raakt Breyan de bal helaas kwijt. Dan is er weer een mooie redding van Tom, na ongelukkig balverlies van Sem. Corner tweemaal voorzet door tegenstander niet gescoord. Dan wordt het toch 4-3 en wachten er nog een aantal spannende minuten. Beek Vooruit begint er weer in te geloven en worden dreigend voor de goal. Maar goed verdedigt en de bal weer bij Tom. Dan wordt er slordig balverlies geleden achterin en kan Beek Vooruit 4-4. Dan redt Tom nog een keer. Dan een periode waarin het spel over en weer gaat. Beek Vooruit schiet nog een keer in het zijnet. Dan is er nog een voorzet van Henry op Sjangie, maar helaas de bal niet voldoende onder controle om tot schieten te komen. Uiteindelijk eindigt de wedstrijd in 4-4.