RKsv RCD JO9-1 - Heerjansdam JO9-1

Heerjansdam JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 02

29 april 2017 9:45

Het is zaterdag 29 april. Vandaag mogen de mannen weer eens wat later beginnen en hoeven de ouders niet midden in de nacht de wekker te zetten. We spelen uit tegen de nummer twee RKSV RCD.

Tom en Randy zijn er vandaag niet bij. Zij genieten van een welverdiende vakantie in het altijd zonnige Spanje (8 graden met regen). Leen (opa van Jeremy) helpt vandaag mee en coacht de keeper en de verdediging.

Daan (JO09-2) en Siebren (JO09-3) komen ons versterken. Sem draagt vandaag de aanvoerdersband. Luuk en Sjangie beginnen in de wissel en om 09:45 uur mag RCD aftrappen.

Beide ploegen beginnen gretig aan de wedstrijd. Ze willen allebei drie punten bij kunnen schrijven.

In de 4de minuut een mooie redding van Siebren. Helaas weet RCD 4 minuten laten toch het net te vinden en staat het 1-0.

Heerjansdam laat het niet op zich zitten en doet direct iets terug. Sem geeft een voorzet op Sjangie, en hij schiet de bal beheerst in het doel: 1-1

De verdediging en onze ingehuurde keeper houden het een paar minuten goed vol, maar in de 14de minuut komt RCD weer op voorsprong.

Met een 1-2 achterstand gaan de mannen naar de kleedkamer. Ze krijgen wat te drinken, nog wat laatste tips en een kleine peptalk en komen tien minuten later vol goede moed het veld op.

Het begin van de tweede helft is voor Heerjansdam. Na een mooie voorzet van Breyan kan Sjangie zijn tweede van vandaag inschieten. Het staat weer gelijk: 2-2.

Niet veel later krijgt Sjangie met zijn rug naar het doel de bal aangespeeld. Hij kijkt goed om zich heen en ziet Sem vrijstaan. Sjangie speelt de bal af en Sem kan de bal mooi binnenschieten: 2-3

Heerjansdam ruikt dat er wat te halen valt en wordt feller. Jeremy wordt een paar keer onderuit gehaald, maar onze kleine pitbull weet niet van ophouden. Een mooie aanval van Delano gaat net naast.

Niet veel later volgt er een aanval van RCD. Siebren heeft in eerste instantie de bal, maar helaas rolt deze net over de lijn. Het staat weer gelijk: 3-3.

Vanaf dat moment wordt RCD sterker. Het lijkt wel of ze een mannetje meer hebben. Ze koppen goed door en hebben een gevaarlijk schot.

Heerjansdam houdt zich goed staande en komt af en toe gevaarlijk voor het doel. Henry kruipt regelmatig in zijn grotere tegenstander om de bal af te pakken. Daan en Luuk blijven ook lekker fel voorin. Helaas weten ze niet meer te scoren. Het lijkt erop dat de punten vandaag gedeeld worden. We zijn al ruim over de speeltijd heen, als RCD nog één keer aanvalt. Een hard afstandsschot belandt in het net en het staat het 4-3. De scheidsrechter fluit direct af.

Teleurgesteld nemen de mannen hun penalty. In de kleedkamer krijgen ze nog te horen hoe trots we op ze zijn. Op dit moment hebben ze 21 wedstrijden gespeeld, waar er maar twee van verloren werden en staan ze nummer 3 in de hoofdklasse. Dit is echt GROTE klasse.

Volgende week de laatste wedstrijd van dit spannende seizoen!