Oranje Wit JO9-1 - Heerjansdam JO9-1

Heerjansdam JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 02

22 april 2017 8:30

Zaterdagochtend 22 april.  Voor dag en dauw zijn de pupillen van Heerjansdam JO9 1 alweer hun bed uit. We spelen uit bij Oranje Wit, en de jongens zijn vastberaden nu  drie punten mee naar huis te nemen. Ze willen zich handhaven in de top 5 van de hoofdklasse en dan zijn drie punten welkom.

Het team is compleet, en iets voor half 9 wordt er afgetrapt op het veld van Oranje Wit.

Jeremy en Delano beginnen in de wissel en Luuk draagt de aanvoerdersband. We startten met een andere opstelling dan normaal, even kijken hoe het uit pakt.

Oranje Wit begint sterk aan de wedstrijd, het zijn onze jongens die eigenlijk overal net te laat zijn.

Tom moet aan de bak de eerste minuten als na een corner de bal gevaarlijk dicht bij zijn doel komt.

Randy treft aan de andere kant de lat.

Na zo’n 8 minuten in de eerste helft is het Randy die de 0-1 binnentikt!

Lang kunnen we niet van de voorsprong genieten want vanuit een corner is het oranje Wit die de stand weer gelijk trekt en die niet veel later op voorsprong komt.

De coaches besluiten de opstelling weer te wijzigen, want zo loopt het niet. Iedereen weer terug in de vertrouwde posities, en dat levert resultaat op.

Sjangie tekent voor de gelijkmaker, na goed voorbereidend werk van Sem en Randy.

Kom op jongens doorgaan  nu, even een tandje erbij en ja daar is de voorsprong 2-3!

De jongens voetballen nu weer een stuk makkelijker en na de 2-4 van Randy en de 2-5 van Sem lijkt Oranje Wit te zijn geknakt. We gaan de rust in.

Op de begintune van de Champions League beginnen we aan de tweede helft.

Tom heeft wederom een mooie redding, Sjangie treft de paal.

Jeremy gaat vol op het middenveld en heeft een superpass op Sjangie, die helaas wat centimeters te kort komt. Toch wordt het 2-6 door Sjangie iets later in de wedstrijd.

We voetballen leuk, onze tegenstander probeert zo nu en dan nog wel iets, maar waar we in de eerste 10 minuten van de wedstrijd tekort kwamen, lopen we nu steeds net even sneller, net even feller, en dat heb je nodig voor de winst! Henry gebruikt zijn kracht en lichaam zo, dat hij steeds net voor de tegenstander uitkomt en dan kan hij passen, Super! Breyan vind de rust om de ballen aan te nemen en zo van achteruit weer op te  bouwen, en Delano heeft altijd energie en loopvermogen om die bal nog net wel even binnen te houden!

In het slot van de wedstrijd kan Luuk eruit komen en met een mooie passeerbeweging weet hij zijn tegenstander het nakijken te geven en de bal in de linkerhoek te schieten, 2-7!

Breyan zet de eindstand op 2-8, en zo gaan de drie punten mee naar Heerjansdam.

Nog twee wedstrijden te gaan staan we op de derde plaats. Slechts 1 wedstrijd werd verloren deze competitie tot nu toe. Nu nog even opladen voor de laatste twee duels om die plaats te behouden, of wellicht nog een plaatsje te klimmen….