Heerjansdam JO11-1 - RKTVC JO11-1

Onder 11, JO11-1, Groep 1 29

2 september 2017 10:15

J. Vermeer

Zo na maanden van rust was het vandaag weer zover. De eerste beker wedstrijd stond op het programma. Vandaag moesten we thuis om 10:15 uur tegen RKTVC. Delano was aanvoerder.

RKTVC nam de aftrap en begonnen eigenlijk al sterk met de wedstrijd, er was al snel een poging op het doel. Niet veel later kwam RKTVC terug en kwam weer dichterbij Kyan, maar de bal werd mooi weggespeeld door Sem. RKTVC begint sterker aan de wedstrijd, maar de jongens van Heerjansdam laten zich niet uit het veld slaan. Tim heeft de bal, speelt hem naar Sem. Sem speelt de bal door naar Jeremy en Jeremy haalt uit naar het doel, maar gaat net naast het doel. RKTVC komt terug en Kyan heeft een mooie redding. Breyan heeft de bal en passt hem naar Jeremy. Jeremy neemt de bal mee en wordt omver gelopen, hij ligt eventjes geblesseerd op de grond en wordt daarom voor even gewisseld. Sem neemt de vrije trap, maar de keeper van RKTVC is goed wakker en houdt de bal tegen. Daar hebben we Tim en hij schiet helaas over. RKTVC komt weer terug richting Kyan, maar Breyan en Luca verdedigen goed. Sem krijgt weer de bal goed voor zijn voeten, maar schiet net naast het doel. Kyan is goed bezig, want RKTVC had weer een kans. RKTVC blijven terug komen, maar Jeremy en Luca staan goed te verdedigen, zodat ze RKTVC geen kans krijgt om te schieten. Tim krijgt de bal goed voor zijn voeten en haalt hard uit, maar ook deze keer lukte het niet om in het doel te schieten. Wedstrijd wordt even stil gelegd, Delano ligt geblesseerd op de grond. Na verzorging van Dennis kan hij gelukkig blijven staan en het spel wordt hervat. Na veel kansen van RKTVC is daar dan het doelpunt. 0:1 nog geen 5 minuten later schiet RKTVC de 2e erin 0:2. Net voor de rust krijgt Delano een mooie kans, maar ook hij schiet over.

-Rust

Na een peptalk gaan ze er weer volop tegenaan. Randy krijgt een mooie kans en schiet hard op het doel, maar ook deze gaat naast. RKTVC komt terug, schiet op het doel, maar Kyan laat helaas los en daar is de 0:3. Breyan is weer goed aan het verdedigen, want RKTVC was weer in de buurt van Kyan. Randy neemt de vrije trap en ook deze gaat naast het doel. Weer krijgt Jeremy een kans en deze ging ook weer naast. En daar hebben we Joachim, hij twijfelt geen seconde en kopt de bal, met zijn achterhoofd, in het doel. Eindelijk dankzij Joachim zijn we van de 0 af. 1:3. Sem krijgt weer een kans, maar ook deze gaat naast. RKTVC komt terug en is net iets eerder bij de bal dan Kyan en dan is het 1:4.

Helaas deze bekerwedstrijd verloren, volgende keer gaan we voor de overwinning.