Kloetinge fel en effectief tegen Heerjansdam.

Kloetinge

Mannen, 1, 1e klasse B

3 februari 2018 14:30

Heerjansdam liep uit tegen Kloetinge tegen een grote nederlaag op, omdat de thuisclub stormachtig begon, uiterst effectief was en heel snel op voorsprong kwam: 5-1 werd het uiteindelijk in Goes.

In de 3e minuut al scoorde Tom de Bonte 1-0 en ruim tien minuten later scoorde de fysiek sterke en lastig te bespelen spits weer: 2-0 en dat zou niet zijn laatste doelpunt zijn van de wedstrijd.

Daarna kreeg Heerjansdam grip op de wedstrijd en scoorde Ronald Ouwens snel tegen: 2-1. Dat gaf de Dammers duidelijk vertrouwen en tien minuten voor de rust had Boy Stoops een penalty moeten krijgen (om onbegrijpelijke redenen kreeg hij die niet) en zag Louis Salacroup zijn (kansrijke) schot geblokt worden.

Hoopvol begon Heerjansdam dan ook aan de tweede helft, maar een wel erg makkelijk gegeven penalty voor Kloetinge (handsbal, tegen de bovenarm geschoten bal bij Boy Stoops?) gooide roet in het eten. Remco van Tiggele had daar geen boodschap aan en schoot raak: 3-1. Vrij snel daarna gevolgd door de 4-1 van de Bonte, uit een ‘omschakelmoment’. Daarna onderscheidde keeper Mitchell Braafhart zich op een knappe manier door Gert Jan Plaizier, Jelmer Nugteren en Paul Scheurwater schitterend van een doelpunt te houden. Net voor die laatste kans had de Bonte 5-1 gescoord en de spits beleefde ‘de dag van zijn leven’.

Scheidsrechter Willems trok geel voor Stoops, Salacroup en Scheurwater (Heerjansdam).

Scoreverloop: 1-0 (3) de Bonte, 2-0 (15) de Bonte, 2-1 (18) Ouwens, 3-1 (55) van Tiggele, pen.,

4-1 (62) de Bonte, 5-1 (87) de Bonte.