Heerjansdam laat op schot.

SHO 1

Mannen, 1, 1e klasse B

24 maart 2018 14:30

Opstelling

De supporters van Heerjansdam (die alleen de thuiswedstrijden zien) hebben lang moeten wachten, want de laatste competitiewedstrijd (op de Molenwei) was 2 december 2017! Die wedstrijd wonnen de Dammers met 3-0 van Nieuw Lekkerland en zaterdag, 24 maart 2018, werd SHO met dezelfde cijfers geklopt: 3-0 dus.

Heerjansdam startte goed en in de vierde minuut trok Gert Jan Plaizier de bal laag voor op Louis Salacroup, die zijn inzet door een Dennis Groosjohan van de doellijn getrapt zag worden. Nadat Ronald Ouwens, zonder succes dreigend was geweest, trok SHO het initiatief naar zich toe. Mark Vosselman testte de goed in de wedstrijd zittende keeper Sander Schreuder, die ook nog een ‘verdwaalde’ voorzet tegen de lat zag belanden. Spits Bob Vermunt zag zijn goede kopbal gekeerd worden door Schreuder, die ook Ricky Bokhoven nog voor hem op zag duiken en weer greep de doelman goed in. De rust kwam voor Heerjansdam niet slecht uit.

Na de rust trok Heerjansdam langzaam het initiatief naar zich toe. Mede door invaller Paul Scheurwater (zijn rode kaart tegen Brielle werd geseponeerd door de KNVB). Toch werden de gasten vijf minuten na de rust nog een keer gevaarlijk door Bokhoven, die naast het doel van Schreuder kopte. Daarna ging de thuisclub steeds beter spelen en in de 63e minuut scoorde Jelmer Nugteren 1-0, na een bekeken pass van Ouwens. Het werkte bevrijdend voor Heerjansdam dat daarna SHO met (nu wel) goede aanvallen terug drong.

Tien minuten later werd het 2-0, na een snel en goed ‘omschakel’ moment. Scheurwater stuurde invaller Boy Stoops de diepte in en bediende vervolgens Ouwens, die beheerst de 2-0 binnenschoot. Vier minuten daarna kreeg SHO een uitgelezen mogelijkheid om nog voor een spannende slotfase te zorgen. Mathijs Vermaat kreeg een penalty tegen toen hij zijn handen op zijn rug had en daar de bal tegenaan geschoten werd. Verbazing alom en misschien ook wel bij strafschopnemer William Darjij. Die zag Schreuder knap redden.

Toen het vijf minuten later Scheurwater de snelle Stoops de diepte instuurde en de invaller vervolgens keeper Michael Termijn uitspeelde, bepaalde hij na die goede aanval de eindstand op 3-0, want het taaie verzet van SHO was gebroken.

Scoreverloop: 1-0 (63) Nugteren, 2-0 (71) Ouwens, 3-0 (80) Stoops.