Alblasserdam JO11-1 - Heerjansdam JO11-1

Heerjansdam JO11-1

Onder 11, JO11-1, 1e klasse 04

23 september 2017 10:00

Na een training waarin onze trainers hoopvol de jongens moed inspraken met de woorden: als jullie zo gaan spelen als op deze training kunnen jullie elk elftal aan, vertrokken we in de vroege zaterdagochtend vol vertrouwen naar Alblasserdam. Op deze zonnige ochtend speeelden de jongens hun eerste westrijd van de competitie in de eerste klasse. Zouden ze stand houden? Of zelfs met de winst huiswaarts keren?

In de eerste minuten van de wedstrijd werken de de krachtsverhoudingen duidelijk. Onze jongens hadden het zwaar. Bij het eerste schot op het doel, keepte Kyan fabuleus. De tegestander bleef druk zetten. Ondanks goed verdedigend werk werd het al vroeg in de wedstijd 1-0 na een corner. Tips van onze trainers, hou de afstand klein en blijf bij je man, viel de 2-0 kort daarna. Sem schiet in de 8 ste minuuut na een mooi opgebouwde aanval net over. Ook een tweede aanval door Tim resulteert helaas niet in een doelpunt. Het inbrengen van Randy kan niet voorkomen dat de 3 en 4-0 vallen. Toch laten onze jongens zich niet uit het veld slaan. Ze bouwen vanuit de flanken op en Sem schiet overtuigend raak, 4-1. Nog maar 3  te gaan, hoor ik de jongens zeggen. Jeremy, Delano en Breyan verdedigen vaardig, waardoor Alblasserdam niet verder kan  uitlopen. In de 20 ste minuut net voor de rust valt helaas toch de 5-1. Delano raakt in een fel duel geblesseerd en moet spijtig genoeg de wedstrijd tijdelijk verlaten. De scheidrechter blaast af, waarna de jongens na instructies in de kleedkamer genieten van een glaasje limonade.

In de tweede helft beginnen ons jongens hoopgevend.  Sem en Randy bouwen een aanval op. Helaas schiet de bal voorlangs. Alblasserdam maakt de 6-1 ondanks het verdedigend werk van Randy, Tim, Joachim en een dappere poging van onze keeper. Breyan  en Tim bouwen een aanval op, aan de rechterzijde, helaas schiet Breyan net over.

Alblasserdam weet niet van ophouden en maakt de 7-1. Na een korte periode waarin onze jongens uit het veld geslagen lijken te zijn herpakken ze zich toch nog. Een knap opgebouwde aanval van Delano naar Sem resulteert in de 7-2. Kort daarna valt de 8- 2. Een mooie redding van Kyan voorkomt erger. Jammer genoeg schiet Sem over. Joachim en Randy spelen goed  over, 8-3!. Helaas raakt Delano weer geblesseerd, gelukkig deze keer niet zo ernstig, hij speelt door. Jeremy verdedigt scherp en voorkomt een negende tegen doelpunt. Onze jongens blijven overtuigd van hun kansen. Na een vrije trap laten onze jongens eindelijk zien wat ze in hun mars hebben. Kyan scoort de 8-4.  Dan fluit de scheitsrechter af. Ondanks het teleurstellende resultaat, blijft het humeur goed. Er worden een aantal mooie penalty’s genomen.

Voldaan vertrekken wij naar huis. Op naar de volgende wedstrijd.