Heerjansdam JO11-1 - RCD JO11-1

Onder 11, JO11-1, 1e klasse 04

7 oktober 2017 10:15

Vermeer, J.

Op een onverwachte droge ochtend staan de beide teams klaar op sportpark de Molenwei om de wedstrijd te beginnen.  Heerjansdam begint goed aan de wedstrijd en in de eerste minuten gaat de wedstrijd gelijk op. De eerste corner wordt genomen door Heerjansdam. Na slecht uitverdedigen komt de bal bij Jeremy maar die schiet helaas over. Hierna volgt een snelle tegenaanval door RCD die goed verdedigt wordt door Heerjansdam.

Na een inzet van Tim  die goed gered wordt door de keeper van RCD zijn het de Dordtenaren die bijna een eigen doelpunt maken.

RCD houdt het tempo hoog een komt direct met een tegen aanval die goed verdedigt wordt door Randy. Uit de corner volgt het eerste schot van RCD die gelukkig  naast wordt geschoten.

De volgende doelpoging komt van Heerjansdam. Randy speelt de bal uit een corner op Jeremy die helaas het zijnet raakt. Ook hier is RCD weer snel weg met een lange bal van de keeper. Door een ongelukkige verdedigende actie van HJD komt RCD met drie man achter de bal en volgt er een doelpoging die goed gestopt wordt door Kyan.

Weer gaat het gelijk op, ballen worden goed verdedigt door beide teams en er ontstaan aan beide kanten kleine kansjes.

Na 9 minuten is het dan toch raak voor de tegenpartij. Na de bal in eerste instantie goed te redden wordt HJD al snel weer opgejaagd en veroverd RCD de bal. Met twee man voor de goal maken ze het goed af 0-1.

Hierna volgt een sterke fase van RCD. Heerjansdam krijgt de bal niet goed rond gespeeld en verliest hem weer snel. Veel verdedigend werk van Jeremy, Breyan en Kyan. Na een corner van RCD komt de bal bij Randy in de voeten die een run maakt naar het doel van RCD maar uiteindelijk goed verdedigt wordt door de tegenstander.

De twee nul voor RCD volgt in de 15e minuut uit een corner. De inzet van RCD moest drie keer worden herhaald om de bal in het net te laten belanden. Na de twee nul wordt de druk op HJD nog verder opgevoerd door RCD. De ruimtes tussen de linies wordt groter waardoor RCD meer ruimte krijgt om te voetballen. Een schot van Randy van grote afstand kan gehouden worden door de keeper van RCD. HJD probeert het nog eens vanuit een ingooi, rechterkant van het veld, naar Randy wordt de bal naar Luca gespeeld die een mooie paas naar Sem geeft en hem vervolgens mooi vrijspeelt helaas beland dit schot net over het doel. RCD creëert ook weer een kans, dit maal met een schot bovenop de lat.

Jammer genoeg kan de verdediging niet voorkomen dat ook de drie nul wordt gemaakt in de 20ste minuut van de wedstrijd. In deze fase lijkt het erop dat HJD het opgeeft. Ondanks nog twee goede reddingen van de verdediging is er vlak voor rust toch nog een doelpunt voor RCD. Een schot van ver uit de linkerzijde van het veld belandt in de rechterhoek van het goal 0-4.

In de rust moeten er harde woorden hebben geklonken in de kleedkamer want de eerste minuten van de tweede helft wordt er weer volop gejaagd en zit HJD er boven op. Toch kunnen ze niet voorkomen dat er weer een doelpunt valt voor de tegenpartij. Na een schot van RCD gaat de bal via de keeper in het doel  0-5.

Vanuit de aftrap wordt er dan een goede aanval opgezet door HJD. Het is Randy die zijn man uitspeelt en doorloopt op het middenveld en Luca in stelling brengt. Luca schiet op doel maar zijn inzet wordt helaas gestopt door de keeper van RCD. Het is nu HJD dat meer druk zet en ook wat kansen krijgt met een schot van Randy die helaas afzwaait.  RCD neemt weer over. Een goede verdedigende actie van Tim die de bal over de achterlijn kopt waarna RCD de hoekschop mag gaan nemen. De hoekschop resulteert direct in een eigen doelpunt! Via het been van Randy gaat de bal bij de eerste paal het doel in 0-6.

HJD pakt de draad weer op en zorgt voor een aantal mooie aanvallen. Maar ook RCD creëert kansen! Goede verdedigende acties van Jeremy en een goeie redding van Kyan op een doorgebroken speler van RCD doen nog meer doelpunten voorkomen. Dan breekt er een fase aan waarin de aanvallers van HJD nauwelijks worden bereikt. Uit een vrije trap is het Tim die in 1 keer op het doel schiet maar deze bal wordt gevangen door de keeper. Na 20 minuten in de tweede helft weet RCD dan toch weer te scoren. De voorzet vanuit de linkerkant van het veld wordt in eerste instantie nog weggewerkt door Kyan maar de tweede bal wordt over iedereen heen in de goal geschoten  0-7. Door een overtreding van RCD is het HJD die in een kansrijke positie een vrije trap mag nemen. Tim stuit jammer genoeg weer op de keeper. HJD zet door. Vanuit de rechterkant komt de volgende kans van HJD. Een schot van ver beland door de handen van de keeper op de paal, corner! Joachim geeft mooi voor en Tim neemt hem in 1 keer op zijn pantoffel maar de keeper van RCD red weer.

De omschakeling van RCD is snel en dit keer is HJD niet op tijd terug. Drie spelers van RCD weten het koelbloedig af te maken tegen Randy en Kyan 0-8.

Maar HJD geeft niet op. Dit keer een mooie voorzet van Sem op Luca maar ook hij ziet zijn kopbal gekeerd worden door de keeper.

Uiteindelijk wordt het doorzettingsvermogen beloont  Breyan zet de aanval op aan de linkerkant van het veld, hij speelt door op Joachim die mooi voorgeeft op Delano…………..! YES daar is dan het lang verwachtte en verdiende doelpunt van Heerjansdam  8-1.  Dat vond RCD niet leuk en HJD wordt in de laatste minuten van de wedstrijd weer onder druk gezet waarbij Kyan een aantal keren goed weet te redden. Toch lukt het RCD om in de laatste minuut met een hard schot in de korte hoek de 9-1 binnen te schieten waarna de scheidsrechter direct fluit voor het eind signaal.

Jullie hebben hard gewerkt jongens! Ik weet zeker dat het een keer gaat lukken!

Aangezien het de "week van de scheidsrechter" is, wordt Jan nog even in het zonnetje gezet. Zonder de inzet van deze vrijwilligers kunnen wij niet voetballen. Bedankt!!!