Oranje Wit JO11-2 - Heerjansdam JO11-1

Heerjansdam JO11-1

Onder 11, JO11-1, 1e klasse 04

11 november 2017 9:45

De jongens van JO11-1 hebben een zware seizoensstart achter de rug.

Met drie punten uit  6  wedstrijden staan ze op de 9e plek van de ranglijst en zijn ze op zoek naar de juiste vorm en instelling. Natuurlijk spelen ze in een zware poule tegen voornamelijk 2e jaars ploegen, maar op de trainingen zien we ze zo fel en het is jammer dat dit er in de wedstrijden niet uitkomt. Na de verloren partij van vorige week, waarbij de koppies al snel gingen hangen, is er afgelopen week stevig getraind. Geen dolletjes, maar trainen en laten zien hoe gretig en sterk je kunt zijn om klaar te zijn voor de tegenstander van vandaag, Oranje Wit uit.

Helaas moeten we onze keeper Kyan missen in dit duel. Tijdens de keeperstraining van afgelopen woensdag heeft hij een zweepslag opgelopen en moet rust houden. Wat een mentaliteit dat hij toch met zijn team is meegereist om ze aan te moedigen!

Breyan zal Kyan vervangen deze ochtend en Sem is de aanvoerder op deze frisse zaterdag.

We trappen om 9.45uur af.

Heerjansdam is direct fel in de aanval en in de eerste minuut geeft Luca voor op Randy die de bal in de touwen schiet, 0-1 voor ons, er klinkt een luid gejuich van de toeschouwers, dit hebben we al een poosje niet gezien!

Dan is oranje wit alweer aan de andere kant en voorkomt Breyan de gelijkmaker. Het veld is zwaar, er ligt een flinke hoeveelheid zand op, waardoor de bal niet altijd lekker doorrolt en passes soms te kort zijn. Maar dit deert de mannen niet, in de 5e minuut is het Luca die uit de kluts de 0-2 op het scorebord zet!

Oranje wit gaat in de aanval maar Jeremy houd achterin het overzicht en speelt keurig terug op de keeper. Deze schiet snel uit, waardoor het dezelfde Jeremy is die aan de andere kant een schot op doel kan doen, helaas net naast. Opnieuw gaat de jongens in de aanval, schot van Randy word door de keeper gepakt, Luca en Tim nemen over, helaas ook naast. Corner levert niets op. Dan gaat Luca goed door en is daar de 0-3!

Heerjansdam is sterker, maar ook slordig zo nu en dan. Voor Oranje wit de kans op de 1-3, schot gaat net naast.

Breyan keert een hard schot en Delano gooit zijn lijf in de strijd en verdedigt hard mee. Er worden kansen genoeg gecreëerd maar we gaan de rust in met 0-3.

In de tweede helft zetten de jongens de aanvallende lijn door en is het vrij snel 0-4 en 0-5 via Sem.

Toch blijft Oranje wit voetballen en door het even verslappen van onze jongens kunnen ze de 1-5 maken.

De jongens zijn weer wakker, want Sem tekent zijn 3e aan, 1-6 en maakt ook de 1-7. We kunnen wel spreken van een gewonnen wedstrijd nu en de stemming is dan ook positief, in het veld, bij de coaches en langs de lijn. Natuurlijk zien we ook dat de tegenstander minder sterk is dan de afgelopen weken, en als zij iets meer zouden overspelen, we echt wel meer doelpunten tegen hadden gehad, (al staat Breyan prima te keepen vandaag!) maar toch voor de jongens is het fijn om even in een positieve flow te komen!

Joachim glijd de 1-8 binnen, Tim mag in de slotfase van de wedstrijd nog even voorin en weet dat beloond met een treffer vanuit een corner van Randy, 1-9.

Luka en Tim trekken nog een keer in de aanval en Luka maakt er in de laatste minuut 1-10 van.
Helaas is Delano geblesseerd geraakt in deze laatste minuten, en na een bezoek aan de EHBO van Oranje Wit gaat moet ook hij even rust nemen. Op naar een nieuwe week, van trainen, een oefenwedstrijd op woensdag en dan kijken of we de positieve lijn voort kunnen zetten!