Heerjansdam JO11-1 - Wieldrecht JO11-1

Onder 11, JO11-1, 1e klasse 04

18 november 2017 10:15

Vermeer, J.

Vandaag was Kyan nog steeds geblesseerd en dus stond Breyan weer in de goal. Kyan stond naast de goal om Breyan aanwijzingen te geven. Breyan was vandaag ook de aanvoerder.

VV Heerjansdam begon vandaag wat weifelend aan de wedstrijd. In de eerste paar minuten moest Breyan (die ditmaal trouwens wel zijn keepershandschoenen bij zich had) al een paar reddingen verrichten. Maar na die eerste paar minuten kwam Heerjansdam steeds beter in het spel en werden ook de eerste kansen gecreëerd.  Eerst was er een aanval met Tim over links en daarna een aanval over rechts met Luca, maar beide leverden geen doelpunt op. In de 5e minuut is er een kans voor Sem, maar die schiet helaas net naast. Achterin houden Jeremy, Randy en Tim de aanvallen van Wieldrecht goed tegen, en wat er toch nog doorheen komt is meestal opraapwerk voor Breyan. Voorin gaat het ook steeds beter. Luca, Delano en Sem creëren steeds meer kansen, hij moet er een keer ingaan. In de 7e minuut is er een afstandsschot van Jeremy, de bal is hoog, net onder de lat, maar de keeper van Wieldrecht kan er net bij. Het spel gaat heen en weer en de spanning is bij het publiek te voelen. Er gaat zelfs een wave door het publiek, maar dat kan ook verbeelding zijn geweest en dat het publiek alleen maar bezig was zich warm te springen. In de 10e minuut neemt Randy een vrije trap, maar de bal gaat via de muur precies in de handen van de keeper. In de 11e minuut stopt Breyan met gevaar voor eigen leven een counter waarbij de scheendekkers een harde knal produceren. In de 13e minuut is er een schot van Luca die door een verdediger van Wieldrecht tot hoekschop kan worden verwerkt. De hoekschop wordt hoog genomen en weggewerkt door Wieldrecht, echter precies in de voeten van Tim, die niet nadenkt, maar de bal direct diagonaal terug schiet op het doel, buiten bereik van de keeper: 1-0. In de 16e minuut is er een mooie aanval van Wieldrecht, iedereen inclusief Breyan wordt uitgespeeld en de spits krijgt de bal voor een leeg doel in de voeten, maar de “Kramer van Wieldrecht” weet de bal naast het doel te schieten. Na een snelle spelhervatting van Breyan gaat Luca er aan de linkerkant vandoor, zijn schot gaat helaas net naast het doel. In de 18e minuut belandt een doeltrap in de voeten van Tim, die alleen op de keeper af kan gaan, maar helaas ook net naast schiet. In de allerlaatste seconde  van de eerste helft is er nog een schietkans voor Luca, maar de bal belandt op de rug van Delano.

Rust

Het eerste noemenswaardige van de tweede helft is dat Sem naar de grond wordt gewerkt in de 2e minuut. Na de verzorging kan het spel verder. In de 7e minuut kan Luca er aan de linkerkant vandoor en is onhoudbaar voor de verdedigers van Wieldrecht. Aan het einde van de rush weet hij de bal diagonaal achter de keeper van Wieldrecht te prikken: 2-0. Zou het dan toch gaan lukken vandaag? Het spel gaat op en neer. Een schot gaat via Randy op het doel, maar Breyan weet hem tot corner te verwerken.  In de 9e minuut gaat Luca er weer vandoor aan de linkerkant na een mooie pass van Jeremy, helaas gaat de bal in het zijnet. Ook aan de rechterkant zijn Sem en Randy gevaarljk en Tim en Joachim komen door het midden goed op. In de 12e minuut gaat Joachim er aan de linkerkant vandoor, hij geeft een mooie voorzet, maar de bal gaat aan Delano en Tim voorbij. In de 14e minuut is er een mooie solo van Tim door het midden. Hij geeft de bal mee aan Sem, die met alweer een diagonaal schot de 3-0 op het score bord zet. In de 19e minuut komt Luca door het midden op, hij weet de keeper uit te spelen (de bal raakt de vingertoppen van de keeper nog) en kan dan gemakkelijk scoren: 4-0. In de 20ste minuut kan Wieldrecht met een aanval door het midden iets terugdoen: 4-1. In de 21ste minuut schiet Breyan de bal uit, Joachim komt alleen voor de keeper, maar zijn schot wordt gestopt door de keeper. In de 23ste minuut kan Wieldrecht de 4-2 maken, wederom via een aanval door het midden. In de allerlaatste minuut van de wedstrijd krijgt Wieldrecht nog een hoekschop. Er volgt een schot op de lat, dan nog een schot in de rebound, wederom op de lat en tenslotte is de bal voor Breyan. Einde wedstrijd. Vandaag allemaal goed gevoetbald, op naar volgende week.