Barendrecht JO11-4 - Heerjansdam JO11-1

Barendrecht JO11-4

Heerjansdam JO11-1

15 november 2017 18:00

Na de gewonnen wedstrijd van afgelopen zaterdag staat vanavond de tweede wedstrijd in een zwaar programma van 3 wedstrijden in een week op het programma. Het is een oefenwedstrijd tegen BVV JO11-4.

Bij aankomst branden de lampen al op het sportpark de Bongerd in Barendrecht. Kyan is nog steeds geblesseerd en dus staat Breyan weer in het doel. Kyan is uiteraard wel aanwezig om zijn team aan te moedigen. Delano is weer hersteld van zijn blessure die hij zaterdag heeft opgelopen, dus we kunnen met 8 man aan de warming up beginnen. Er is even wat paniek, want Breyan is zijn handschoenen vergeten. Gelukkig is Luuk (broertje van Tim) aanwezig en mag Breyan zijn handschoenen even lenen, tot zijn eigen handschoenen er zijn.

Iets na 18:00 uur wordt er afgetrapt. Jeremy begint in de wissel, want zoals hij zelf aangeeft: “Ik speel graag een hele wedstrijd achter elkaar.”
De eerste minuten tasten de twee team elkaar af en gaat het spel over en weer, zonder echt spannend te worden. In de 8ste minuut een eerste serieuze doelpoging, maar de bal van Randy beland op de paal. Niet veel later lijkt een poging van BVV erin te vallen, maar gelukkig gaat de bal net over. Achterin staan mannen goed te verdedigen en als er al wat door komt heeft Breyan de bal.

Het is een snelle wedstrijd met aanvallen over en weer. Delano gaat alleen op de keeper af, maar de keeper weet de bal tot corner te verwerken. Jeremy gaat mee naar voren en is sterk aan de bal en weet op de achterlijn nog een voorzet te geven, maar er wordt nog niet gescoord. De aanvallers blijven het doel bestoken maar hij wilt er nog niet in. Vlak voor de rust gaat een kopbal van Tim, uit een corner, net naast. De scheidsrechter fluit voor de rust.

De mannen krijgen op het veld wat te drinken en krijgen nog wat tips en aanwijzingen van de trainers.

De tweede helft begint met Jeremy wederom in de wissel.
De mannen gaan verder waar ze de tweede helft mee geëindigd zijn en blijven goed overspelen. Dan komt het moment waar de jongens hard voor hebben gewerkt. Een afstandsschot van Sem, die de bal over de keeper heen stift, vliegt via de binnenkant van de paal in het doel. Het staat 0-1. Vanaf dit moment gaan de jongens nog beter spelen. Niet veel later wederom een afstandsschot, dit keer van Tim. De keeper laat de bal los en Sem scoort in de rebound zijn 2de van de avond.

Na de aftrap gaan de jongens gewoon weer verder, waar ze al de hele wedstrijd mee bezig zijn, namelijk druk zetten en goed voetbal. Een voorzet van Delano op Luca wordt door hem rustig en beheerst ingeschoten: 0-3!

Dan gaat Randy op jacht naar zijn doelpuntje. Delano loopt goed mee, maar Randy ziet een gaatje en schiet hem zelf hard in het doel: 0-4.
De tegenstander is niet helemaal kansloos, maar Breyan blijft kalm en houdt zijn doel schoon. Helaas kan hij een doelpunt, dat volgt uit een handsbal, niet voorkomen. Er wordt nog geprotesteerd maar de scheidsrechter keurt het doelpunt goed en staat het 1-4.
Joachim stuurt Delano met een mooie pass weg, maar helaas gaat de bal net naast.

Niet veel later wordt Sem onderuit gehaald en krijgt Heerjansdam een vrije trap. Luca gaat achter de bal staan, maar het schot gaat net over. De minuten tikken weg, maar de jongens blijven doorzetten. Joachim geeft een voorzet op Sem, die op zijn beurt een voorzet op Tim geeft. Tim blijft kalm en kopt de bal in het net. Vlak voor het eind maakt Tim ook zijn tweede en laatste doelpunt van de wedstrijd. Hij neemt de bal vol op de slof en schiet de 1-6 eindstand binnen.

De mannen hebben vandaag laten zien wat ze waard zijn. Lekker fel en goed samenspel. Goed gedaan mannen!!!