Heerjansdam van 3-0 naar 3-3 bij DCV.

DCV 1

Mannen, 1, 1e klasse B

24 februari 2018 15:00

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam speelde uit tegen DCV een uiterst ‘merkwaardige’ wedstrijd. Het moest een 3-0 achterstand wegwerken (die stand stond tot de 67e minuut op het scorebord) en kwam terug tot een niet meer verwachtte 3-3. Heerjansdam begon dramatisch, want na een halve minuut spelen schoot Mickey Veldhoen al schitterend raak: 1-0. En dat leek Heerjansdam te verlammen. De thuisclub was veel feller, fanatieker en scherper in de duels en de 2-0 (19e minuut) van Fievel Meijer was eigenlijk een logisch gevolg.

Heerjansdam leek te beseffen dat het anders moest en vijf minuten later kopte Mathijn Valster een voorzet van Jelmer Nugteren bij de tweede paal net naast het doel van keeper Bobby Janssen. Vijf minuten later zag Louis Salacroup zijn schot van de doellijn getrapt worden. Eén minuut later werd het i.p.v. 2-1, 3-0 (30e minuut) door Patrick Groen en leek Heerjansdam geklopt.

Na de rust drukte Heerjansdam (met de harde wind mee) de thuisclub terug. Al leek de ploeg van trainer Ronald Klinkenberg dat niet erg te vinden. Want die gokte op een succesvolle counter. Nugteren gaf DCV in 57e minuut een (kleine) waarschuwing door een voorzet van Koen Botterhuis in goede positie naast te koppen. Ook de ‘eer reddende treffer’ van Mike Sloof (aangegeven door invaller Lars Brinkman) in de 67e minuut leek nog geen ommekeer te brengen. Toch werd DCV er onrustig van en Heerjansdam voerde de druk steeds verder op.

En er brak een hectische slotfase (plus blessuretijd) aan toen Paul Scheurwater de bal voor het doel bracht en Ronald Ouwens van dichtbij raak kopte: 3-2 in de 90e minuut. DCV wilde met de moed der wanhoop redden wat er te redden viel, terwijl men bij Heerjansdam plotseling het geloof kreeg, dat er nog een punt inzat. En die kwam ook. Richard Clement nam een hoekschop, die door Valster hard langs de keeper werd gekopt. Janssen kreeg echter hulp Tim Bestebroer, want die sloeg de bal uit het doel. Met grote gevolgen, rood voor de verdediger en een penalty voor Heerjansdam. Die werd door Koen Botterhuis vol overtuiging binnen geschoten: 3-3.

Scoreverloop: 1-0 (1) Veldhoen, 2-0 (19) Meijer, 3-0 (30) Groen, 3-1 (67) Sloof, 3-2 (90) Ouwens, 3-3 (90+) Botterhuis, pen.

Foto’s: Rob Timmer.