Heerjansdam in slotfase onderuit

Spijkenisse 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

22 februari 2014

Heerjansdam knokte zaterdag, op de Molenwei,  voor wat het was tegen koploper Spijkenisse, maar hield net niets over aan deze spannende wedstrijd: 2-3. En dat was sneu voor de thuisclub, dat een kwartier voor tijd voor de tweede keer op voorsprong was gekomen. In de slotfase trokken de gasten toch nog aan het langste eind.

Een domper, tegen een wat makkelijker spelend Spijkenisse. Een andere tegenvaller voor de Dammers was het afhaken van Johan Versluis, die tijdens de warming-up geblesseerd raakte. Mo Zenzen werd zijn vervanger, op een voor hem onwennige positie (centraal achterin) Zenzen vervulde zijn nieuwe rol met verve, daarbij voortreffelijk terzijde gestaan door de karaktervolle David van der Linden.

Heerjansdam startte overrompelend, met binnen twee minuten al een klasse goal. Andro Franca zette van rechts laag voor en de instormende Gelli Koy knalde de 1-0 achter keeper Dyron Bijl. Spijkenisse kwam tien minuten later al langszij toen Emir Jasarevic een voorzet van rechts licht beroerde: 1-1. Daarna had Spijkenisse de overhand, maar kreeg Heerjansdam de wat betere kansen.

John Schot kon na een prima actie niet afdrukken bij de tweede paal en Soufiane Aouragh zag zijn schot gestopt worden door Bijl. Ook Koy kwam na een actie van Boy Stoops vrij in de zestien, maar had daarna te veel tijd nodig voor een goed vervolg. De grootste kans kreeg misschien Van der Linden wel, die na een vrije trap van Galid Cherrou rakelings over het doel kopte.

Direct na de rust ontsnapte Koy nog een keer en schoot, richting doel gaande, op de benen van Bijl. Daarna voerde Spijkenisse de druk op en Heerjansdam moest steeds verder terug. Julien Gret schoot van afstand tegen de lat  en het was maar de vraag hoelang het goed kon gaan voor Heerjansdam. Aouragh leek redding te gaan brengen. Een lange pass van Leon Ramos bereikte Aouragh, die als de enige diep voorin stond. Vanaf links begon hij (met de bal aan de voet) aan een indrukwekkende rush, sneed naar binnen en passeerde Bijl met een laag, diagonaal schot: 2-1.

Spijkenisse reageerde direct en v/d Pol hield tot twee keer toe Gret van een doelpunt. Hij was een minuut later toch geklopt, na een intikkertje van Jasarevic bij de eerste paal: 2-2. Het 13e competitiedoelpunt voor de ex-speler van o.a. ASWH en Heerjansdam. De ploeg van trainer Peter Wubben wilde meer en kreeg dat ook. Frank v/d Pol redde eerst nog fantastisch op een schot van Eric Polet, maar moest vier minuten voor tijd toch het hoofd buigen toen Gret nog een keer uithaalde: 2-3. Het moegestreden en karaktervolle Heerjansdam was uiteindelijk toch geklopt.

Spijkenisse ging juichend van het veld, want had toch wel een beetje opgezien tegen deze wedstrijd. Dat zei trainer Peter Wubben voor de wedstrijd. Het was helemaal feest voor zijn ploeg toen bekend werd dat medekoploper SHO met 3-0 had verloren van VVGZ.

Scheidsrechter Jobse trok geel voor Öztürk (Heerjansdam) en Jasarevic (Spijkenisse)

Scoreverloop:
1-0 (2) Koy,
1-1 (12) Jasarevic,
2-1 (73) Aouragh,
2-2 (78) Jasarevic,
2-3 (86) Gret.

Geen competitie in Zuid
Zaterdag is er geen competitieprogramma in Zuid i.v.m. carnaval.