Pelikaan JO11-1 - Heerjansdam JO11-1

Pelikaan JO11-1

Heerjansdam JO11-1

21 april 2018 8:30

Op zaterdag 21-4 stond de wedstrijd met Pelikaan op het programma. Het was een mooie warme dag en iedereen was klaar voor een mooie pot voetbal. De jongens hadden een duidelijke taak meegekregen van de trainers. Coach elkaar! Want wij doen het niet ;-)

Vol energie werd er direct veel druk gezet op Pelikaan waarbij de eerste doelpogingen snel een feit waren. Het was dan ook al meteen duidelijk dat de verdediging van Pelikaan het niet zomaar gingen weggeven vandaag!

Ondanks de druk van HJD is het in de tweede minuut toch Pelikaan dat op voorsprong komt uit een corner. Een fraai getrapte bal wordt door de langste Pelikaan binnen geknikt. 1-0

HJD geeft niet op en heeft snel een antwoord. Een mooie aanval  vanuit de rechterkant van het veld wordt Tim aangespeeld die met een mooi afstandsschot de doelman te slim af is. 1-1

Deze doelpoging geeft energie! Er wordt niet ingehouden en doelpogingen van Tim en Sem worden door de keeper gekeerd. Toch is het Pelikaan die dan het net weer weet te vinden. Met een cross paas worden er twee man vrij gespeeld voor het goal. 2-1

De jongens laten de kop niet hangen en de volgende doelpoging van Sem wordt helaas ook gekeerd. Op dit moment in de wedstrijd is het wel zichtbaar dat HJD zoekende is. De inzet is prima, maar de opdracht om elkaar te coachen lijkt moeilijk te zijn in de praktijk.

Na 16 minuten spelen is de gelijkmaker in de maak. Een keeperbal wordt verlengt door Breyan op Luca die op zijn beurt een diepe bal geeft op Sem die fraai afmaakt. 2-2

Het antwoord van Pelikaan komt al na een paar minuten. Door een verdedigende fout van HJD kan de 3-2  worden gemaakt.

Niet veel later is het al weer gelijk, door een mooi doelpunt van Breyan: 3-3

Pelikaan komt voor rust weer op voorsprong en de mannen gaan met een 4-3 achterstand naar de kleedkamer.

In de rust krijgen de mannen de nieuwe instructies mee: Beter passen en de verdediger moet meer aansluiten! Op naar de tweede helft!

In de tweede helft gaat het wederom gelijk op en is het, net als in de eerste helft, Pelikaan die het eerste doelpunt maakt. Een lange hoge bal wordt verkeerd ingeschat door Kyan en beland tegen het net. 5-3. Lang wordt er niet gewacht want twee minuten later is het Luca die de bal kan onderscheppen van de tegenstander en zijn man uitspeelt. Ook de keeper passeert hij en tikt koel binnen. 5-4. Heerjansdam gaat door dan is het Sem die aan de linkerkant van het veld met een mooi schot over de keeper de 5-5 erin schiet. Het antwoord komt snel uit een corner voor Pelikaan wordt er niet goed weggewerkt door HJD en wordt er gescoord 6-5. In deze fase van de wedstrijd gaat het op en neer. Kyan die een paar keer moet redden en Luca op zijn beurt zijn poging gekeerd ziet worden. Ook Breyan weet uit de corner niet te scoren en ziet zijn bal op de lat gaan.

Na een kwartier spelen schiet Kyan over de verdediging van Pelikaan heen waarbij Tim de loopactie maakt en scoort 6-6. HJD ruikt de overwinning en zet door. Eerst wordt een schot van Tim over het doel getikt door de keeper en bij de daarop volgende corner ziet Breyan zijn doelpoging gekeerd worden door pelikaan.

Maar ook pelikaan laat het niet zomaar uit de handen nemen en zet nog 1 keer aan maar HJD doet dit verdedigend goed oplossen. De scheidsrechter (en on-field coach) fluit af. 6-6