Nieuw Lekkerland JO11-1 - Heerjansdam JO11-1

Nieuw Lekkerland JO11-1

Heerjansdam JO11-1

10 maart 2018 9:30

Eindelijk, na bijna 3 maanden geen officiële wedstrijd te hebben gespeeld mogen de jongens aan de eerste wedstrijd van de nieuwe competitie beginnen.

Om 9:30 uur wordt de aftrap genomen. Heerjansdam begint gelijk met druk zetten en de eerste aanval komt van Sem. Hij speelt over naar Tim en hij schiet net voorlangs. Hierna volgt een aanval van Nieuw-Lekkerland met een schot op het doel, maar Kyan houdt de bal mooi tegen. Het spel gaat in de volgende minuten op en neer. Luca en Tim hebben mooie combinaties op het middenveld laten zien.

Hoekschop Heerjansdam, maar er komt geen doelpunt uit. Aanval van Nieuw-Lekkerland, maar Breyan onderschept de bal.

In de 8e minuut volgt een aanval van links van Tim, hij geeft een voorzet aan Randy en hij schiet de bal rechts boven in het doel. Nieuw-Lekkerland blijft druk zetten en krijgt nog een hoekschop, maar er vallen geen doelpunten. In de 18e minuut krijgt Sem vanaf het middenveld de bal aangespeeld, gaat drie man voorbij en schiet de bal op het doel en Delano tikt hem erin, 0-2 Heerjansdam. Twee minuten later krijgt Sem de herkansing om zelf te scoren, 0-3. Nieuw-Lekkerland krijgt ook nog wat kansen, schot over het doel en net naast het doel, het zit de jongens van Nieuw-Lekkerland niet mee.

In de 2e helft gaat het spel weer op en neer tot de 7e minuut, aanval van Sem 0-4. In de 9e minuut de mooiste aanval van de wedstrijd , Kyan naar Randy, snel doorgetikt naar Tim, gelijk door naar Sem en hij weer naar Delano. Delano schot op doel en mist hem net. Dit was zo’n aanval die ook op de training wordt geoefend. Iedereen doet mee en dat is zo mooi om te zien. In de 20e minuut maakt Sem de 0-5 en 2 minuten later een schot van Joachim op doel en onze acrobaat Jeremy maakt de 0-6.

Gelukkig komt er nog een mooi doelpunt van Nieuw-Lekkerland, een afstandsschot 1-6.

De jongens hebben mooie dingen laten zien en kunnen terugkijken op een leerzame wedstrijd.

Volgende week spelen we thuis tegen VVAC, een nieuw team in de competitie. De jongens zullen weer hard moeten trainen komende week!