Kwartfinale beker.!

F-pupillen, F1, Groep 6 3

3 mei 2014 10:15

Zaterdag 3 Mei 2014.

Vandaag de kwartfinale beker voor Heerjansdam F1 , uit tegen het lastige Dubbeldam F1. In de competitie waren de beide wedstrijden spannend en allebei geeindigd in een gelijkspel. Om goed voor de dag te komen hadden we op woensdag toch maar vast op strafschoppen geoefend want je weet maar nooit.

Nadat we vrijdagavond het goede nieuws hadden gehad dat onze linksback Jules speciaal een dag eerder terug was gekomen van zijn vakantie(op zijn verjaardag)gingen we zaterdagochtend met vertrouwen en veel zin naar Dubbeldam.

Daar aangekomen bleek de jarige job alleen zijn voetbaltas te zijn vergeten. De Dubbeldamse Jan de Ballenman schoot te hulp , en gelukkig konden we dan eindelijk beginnen.

Met veel publiek langs de kant opende Heerjansdam furieus , en na een goede pass van Coen tikte Milan de eerste goal langs de keeper , Milan schakelde de behendige mid mid van Dubbeldam uit , en was attent toen de laatste man van Dubbeldam verkeerd terugspeelde 0-2.

Heerjansdam bleef aanvallen , en Axel en Naud schoten beide nog op de paal.

Dubbeldam kwam er niet aan te pas , en door goed verdedigen van Lars , Jules en Chris gingen we terecht rusten met 0-2 voor.

Na complimenten in de rust , maar toch ook wat aanwijzigen kwamen de boys weer scherp uit de kleedkamer.

Het begin was weer voor de Dammers , maar na een momentje van concentratie verlies kwam de tegenstander dichterbij 1-2. Koppies omhoog werd er geroepen en Heerjansdam herpakte zich , en na een pass van Milan door de midden ging Coen sterk door en ronde knap af 1-3 en een stapeltje spelers op elkaar.

Gelijk erna een corner die werd afgeslagen maar Axel was er als de kippen bij om de 1-4 binnen te schieten.

De buit was binnen....oh nee het is een bekerwedstrijd en dus was het nog niet over.!

Een vrije trap op 20 meter werd steenhard in de kruising geschoten , mooie goal en daar schrokken we wel even van. En vlak erna gaven we zelfs onnodig de 3-4 weg.

Het publiek schreeuwde Dubbeldam naar voren , maar Thijmen hield zijn doel schoon en het feest kon beginnen.

Wat een heerlijke voetbaldag en wat hebben we genoten van ons team , halve finale beker en dat ook nog eens met goed voetbal.

Gefeliciteerd jongens en op naar de Finale.