Heerjansdam JO11-1 - EBOH JO11-1

Heerjansdam JO11-1

EBOH JO11-1

17 mei 2018 18:30

Het is een avondwedstrijd en mooi weer voor een potje voetbal.

Heerjansdam begint goed aan de wedstrijd. Sem, Tim en Luca krijgen kansen, maar de keeper staat in de weg of de bal gaat net naast. Aan de andere kant moet Kyan een paar keer ingrijpen. Jeremy moet de strijd aangaan met een aanvaller die 2 koppen groter is. Delano krijgt nog een kans, maar besluit de bal breed te leggen in plaats van zelf op doel te schieten. Ondanks de kansen aan beide kanten blijft het 0-0 bij de rust.

In de 2e helft zette het op- en neergaande spel zich voort. EBOH weet in de 7e minuut te scoren met een schuiver onder Kyan door vanaf de rechterkant: 0-1.

2 minuten later is het alweer gelijk. Een voorzet ban Tim belandt via de rug van een verdediger achter de keeper in het doel: 1-1. Heerjansdam gaat er in geloven, de mannen gooien er een tandje bovenop. Er wordt verder van het doel van Kyan verdedigt en Kyan gaat een soort van laatste man spelen. In de 11e minuut krijgt Delano de bal aan de linkerkant na een verre uittrap van Kyan en hij geeft een hoge voorzet, bij de 2e paal kan Tim net zijn hoofd tegen de bal zetten en via de paal verdwijnt de bal in het doel: 2-1. Een paar minuten later geeft Tim een voorzet aan Luca en die schiet hem mooi binnen: 3-1. Achterin houden Delano, Breyan en Jeremy de boel goed dicht, soms met wat kunst en vliegwerk, maar altijd met inzet. Bij zo’n verdedigende actie raakt Delano geblesseerd aan zijn lies. In de 17e minuut schiet Tim van afstand hard en onhoudbaar voor de keeper op doel: 4-1. En vlak voor tijd schiet Kyan ver uit, Tim neemt de bal aan en schiet hem voor zich uit om net iets eerder dan de keeper bij de bal te zijn en met de punt van de schoen prikt hij de bal langs de keeper in het doel: 5-1, wat tevens de eindstand is.

Goed gespeeld vandaag mannen!