Heerjansdam onderuit tegen Smitshoek.

Smitshoek 1

6 maart 2018 20:00

Heerjansdam speelde dinsdagavond een oefenwedstrijd uit tegen Smitshoek (Hoofdklasse) en verloor, met 2-0. De thuisclub startte sterk en keeper Sander Schreuder werd al snel op de proef gesteld en voorkwam met twee goede reddingen in een halve minuut, een snelle achterstand. Heerjansdam kreeg daarna ook wat kansjes, via Louis Salacroup en Mathijs Vermaat (kopbal net naast het doel.

Toch was het Smitshoek (dat vlot en snel combineerde) die het initiatief had en een doelpunt kon niet uitblijven. Eerst werd de paal nog geraakt, voordat het in de 37e minuut 1-0 werd. Schreuder redde een paar minuten weer knap, maar was in de 43e minuut kansloos toen het 2-0 werd.

Na de rust kwamen de Dammers beter in de wedstrijd. Jelmer Nugteren kopte net naast het doel, Lars Brinkman schoot over en Salacroup schoot in het zijnet. Beide ploegen werden nog een keer gevaarlijk, Smitshoek stelde invaller-keeper Thijs Botterhuis een keer flink op de proef en aan de andere kant schoot Nugteren tegen de lat.