Pelikaan JO10-1 – VV Heerjansdam JO10-1 6-8

Pelikaan JO10-1 – VV Heerjansdam JO10-1 6-8
1 september 2018, 8:30u
Sportpark Bakestein
De eerste wedstrijd van het seizoen 2018-2019 spelen we uit bij Pelikaan. Het is de eerste van 3 wedstrijden voor de beker.
Na een kletsnatte eerste training afgelopen woensdag, is het vandaag zonnig en droog. Het is nog even wennen aan het nieuwe team. Alyssa, Daan, Jesse, Luuk en Wessel speelden vorig seizoen al samen in de JO9-1. Jayden, Julian en Lucian maken dit seizoen de JO10-1 compleet. Trainers Edwin, George en Hans zetten hun samenwerking voort en staan weer voor de groep.
Luuk is vandaag aanvoerder en staat in het doel. Dat het even wennen is, blijkt snel: al in de eerste minuut rolt Pelikaan de bal erin: 1-0. We staan meteen op scherp. Wessel lost een schot dat via de keeper net over gaat. Dan komt Julian vlak voor de keeper en scoort bijna. Vervolgens moet Luuk redden op een schot van Pelikaan. In de 12e minuut schiet Wessel de 1-1 binnen, en 2 minuten later ook de 1-2!
Binnen 1 minuut scoort Pelikaan echter en het staat weer gelijk. Even later valt zelfs de 3-2 binnen. We creëren goede kansen en in de 17e minuut scoort Julian: 3-3. Vlak voor rust wordt het toch nog 4-3.
In de rust concluderen we dat we goed staan te spelen en meer kansen krijgen. Toch staan we achter, dus we blijven goed bewegen en laten ons niet te makkelijk van de bal zetten.
De tweede helft begint goed: in de 2e minuut kopt Lucian binnen en het staat 4-4. Binnen 1 minuut scoort Pelikaan echter ook weer: 5-4. Dit gebeurde in de eerste helft ook. Pelikaan verdedigt na rust sterker, maar in de 8e minuut scoort Julian toch zijn tweede doelpunt: 5-5. Weer hebben we overwicht op het veld en weer komen we achter: 6-5. In de 14e minuut haalt Jesse met links hard uit en schiet de 6- 6 binnen. Het spel gaat op en neer en een gelijkspel hangt in de lucht. In de 21e minuut is het weer Jesse die de keeper passeert: 6-7. We staan weer voor! In de laatste minuut wordt Daan hard neergehaald en er volgt een vrije trap. Daan neemt hem zelf en schiet van afstand hard op doel. Via de keeper gaat de bal erin: Heerjansdam wint met 6-8!
Het was een prima openingswedstrijd. We creëren kansen en scoren. We gaan werken aan de verdediging en het snel terugveroveren van de bal. Op naar de volgende wedstrijd.