Prima herstel Heerjansdam

1e klasse C

23 maart 2019 14:30

Prima herstel Heerjansdam.

Heerjansdam herstelde zich prima, na de vorige wedstrijd tegen LRC Leerdam, die kansloos met 3-0 werd verloren. Op de Molenwei won de ploeg van trainer Patrick Kok zaterdag dik verdiend en ruim met 4-0 van SVL.

Na een wat aftastend begin trok Heerjansdam langzaam het initiatief naar zich toe. SVL-keeper Paul Emons redde goed, na schoten van Ronald Ouwens, Stefan Lezer (vrije trap) en had daarna geluk dat Ouwens een voorzet van Youri van Noort niet hard genoeg raakte. Want nu ‘hobbelde’ de bal tegen de binnenkant van de paal. SVL zag meestal hun aanvallen stuk lopen rond het strafschopgebied van keeper Sander Schreuder, waar de verdedigers voor hem, geconcentreerd speelden en goed ingrepen. Op slag van rust kwamen de Dammers dan toch op voorsprong. Na een hoekschop van Richard Clement kopte Paul Scheurwater van dichtbij raak: 1-0.

Snel na de rust schoot Boy Stoops de 2-0 binnen, na een pass van Jelmer Nugteren. SVL wilde zich niet zo maar gewonnen geven en na een uur spelen moest Schreuder handelend optreden, na een vrije trap van Willem Baaij en een kwartier voor tijd deed Selcuk Albayrak (tevergeefs) een poging van afstand, want ook nu stond de doelman op de goede plaats om in te grijpen.

Twee minuten later was de wedstrijd wel gespeeld. Invaller Louis Salacroup schoot uit een lastige hoek hard op het doel en Emons ‘loste’ de bal, de precies voor de voeten van Ouwens belandde. En had vervolgens geen moeite om te scoren: 3-0. Twee minuten later gevolgd door een eigen doelpunt van Erik van Eckeveld, die een schot van Stoops zodanig van richting veranderde dat zijn doelman kansloos was: 4-0.

Bijzonderheden: voor aanvang van de wedstrijd werd er één minuut stilte in acht genomen, n.a.v. de verschrikkelijke gebeurtenissen van vorige week maandag in Utrecht.

Scoreverloop: 1-0 (45) Scheurwater, 2-0 (51) Stoops, 3-0 (77) Ouwens, 4-0 (79) e.d. van Eckeveld.