Domper voor Heerjansdam.

Sliedrecht 1

1e klasse C

6 oktober 2018 14:30

Heerjansdam speelde de derde competitiewedstrijd uit tegen Sliedrecht en dat werd uiteindelijk met een 1-1 stand afgesloten. Dat was toch wel teleurstellend voor de Dammers, die vanaf de 43e minuut op een 0-1 voorsprong stonden en de gelijkmaker viel (heel sneu) in de 94e minuut: 1-1. Dat was in een rommelige slotfase toen Sliedrecht ‘alles of niets’ speelde.

Beide ploegen hielden elkaar behoorlijk in evenwicht voor de rust, al was Heerjansdam iets dreigender dan de thuisclub. Al in de 9e minuut misten zowel Ronald Ouwens als Mathijn Valster een lage voorzet van Giovanni Smit, vlak voor het doel van keeper van Mathijs Donatz en een handvol minuten later zag Valster zijn schot in goede positie geblokt worden door Gavir Breidel.

Ook Mike Sloof was gevaarlijk, na een vrije trap van Richard Clement, 30e minuut. Keeper Donatz voorkwam een doelpunt met zijn voet. Sliedrecht was in de 40e minuut echt gevaarlijk via Dennis Verhoef. Die schoot na een combinatie (door het centrum) rakelings naast het doel van keeper Sander Schreuder. Drie minuten later scoorde Richard Clement 0-1, na een fraai genomen vrije trap.

Na de rust had Heerjansdam lange tijd de wedstrijd onder controle, al voerde Sliedrecht heel langzaam de druk wat op. Zonder echte kansen te creëren. Heerjansdam kreeg daardoor aanvallend wat meer ruimte, waar het slordig mee om sprong. Ronald Ouwens schoot na een pass van Jelmer Nugteren net naast en de middenvelder schoot zelf, 10 minuten later (pass Youri van Noort) over het doel. Daarvoor had Luciano van Harlingen (Sliedrecht) Schreuder tot een redding gedwongen.

Vlak voor de blessuretijd in ging schoot Heerjansdam-invaller Louis Salacroup (na een counter, opgezet door Ouwens) slap in de handen van Donatz. Diep in de blessuretijd frommelde Breidel de 1-1 achter Schreuder: 1-1 en dropen de Dammers heel teleurgesteld, af.