Heerjansdam: pieken en dalen deze competitie

Almkerk 1

1e klasse C

6 april 2019 14:30

M.P. (Maurick) van Dijk

Heerjansdam: pieken en dalen deze competitie.

Heerjansdam is deze competitie uiterst grillig. De laatste weken opgeklommen naar een fraaie 3e plaats in de 1e klasse C. Wat zaterdag overigens op de Molenwei tegen Almkerk geen moment waar werd gemaakt. Want de thuisclub verloor (verdiend) met 1-4. Dus mooie en goede uitslagen worden afgewisseld met (forse) nederlagen, want eerder dit seizoen werd met 5-1 verloren van Oranje Wit en met 3-0 van LRC Leerdam. En bijvoorbeeld met 4-0 gewonnen van SVL, met 5-0 van GJS en 4-1 van VVGZ. Hoezo, grillig.

Heerjansdam begon tegen Almkerk nog wel aardig, al kregen de gasten de beste kansen. Na bijna een half uur spelen knalde Thomas Blankers van afstand tegen de lat en kopte Stefan Lezer de bal van de doellijn (na een hoekschop). En toch kreeg Heerjansdam de beste kans om de score te openen. Boy Stoops werd net voor de rust binnen (of buiten?) het strafschopgebied tegen de grond gewerkt en de bal ging op de penaltystip. De (bijna) nooit missende Koen Botterhuis zag zijn strafschop gekeerd worden door keeper Maikel Korebrits.

Snel na de rust werd het 0-1 door Niels Nieuwesteeg. Het ploeterende Heerjansdam  kreeg daarna ook geen grip op de wedstrijd en toen Almkerk nog geen tien minuten later wel een penalty binnenschoot (handsbal? Stefan Lezer) door Erwin Verbruggen (0-2) was het wel gedaan met de thuisclub. Al bracht Giovanni Smit vijf minuten later weer wat hoop bij de thuisclub. Hij kopte raak na een goede hoekschop van Justin Snijders: 1-2.

Heerjansdam ging daarna ‘alles of niets’ spelen. Het werd niets, want in de slotfase / blessuretijd wist Almkerk en met name Bart Dirven wel raad met de ruimte, want hij scoorde de1-3 en 1-4.

Scoreverloop: 0-1 (56) Nieuwesteeg, 0-2 (71) Verbruggen (pen) 1-2 (77) Smit, 1-3 (90) Dirven, 1-4 (90+) Dirven.