Heerjansdam verliest weer.

R.L.C.M. (Roy) Labeur

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam weer onderuit.

Het elftal van Heerjansdam lijkt momenteel wel op een langzaam leeglopende luchtballon. Zaterdag werd er in een erg matige wedstrijd bij en van Oranje Wit, met 2-1 verloren. De tweede teleurstellende nederlaag op rij, ondanks een vroege 0-1 voorsprong. Merkwaardig genoeg  staat de ploeg van trainer Patrick Kok nog steeds op de 3e plaats. De vraag is alleen: hoe lang nog?

De thuisclub had veelal de bal (de hele wedstrijd) maar Heerjansdam scoorde al in de 10e minuut 0-1 door Giovanni Smit. Die werd door Youri van Noort de diepte ingestuurd en Smit schoot via keeper Jesper Harmans raak. Een minuut later voorkwam Lukas Valster de gelijkmaker, door een inzet van Mike Langerak uit de doelmond te trappen. En dat was het wel tot aan de rust.

Ook na de rust direct al weer een gevaarlijk moment van Langerak, die van dichtbij in de handen van keeper Sander Schreuder schoot. Snel daarna een snelle uitbraak van Heerjansdam via Gert Jan Plaizier, die Ronald Ouwens in de diepte vond. De spits belandde in een wat lastige hoek en schoot voorlangs het doel. Dat was wel het laatste gevaarlijke moment van Heerjansdam, dat steeds slordiger werd en eigenlijk alleen nog maar ‘tegen kon houden’.

Althans, dat werd geprobeerd, want in de 56e minuut viel de gelijkmaker. Al was daar wel een makkelijk gegeven strafschop voor nodig, na een handsbal? van Smit. Christiaan Perrier had daar geen boodschap aan en schoot beheerst raak: 1-1. Twintig minuten later schoot de bonkige spits ook nog de 2-1 binnen.