Alblasserdam JO10-1 – vv Heerjansdam JO10-1 9-4

Alblasserdam JO10-1

Heerjansdam JO10-1

10 november 2018 8:30

Vandaag moesten we heel vroeg verzamelen in Alblasserdam. We hadden er ondanks het vroege tijdstip veel zin in. Tijdens de warming-up bleek er een krab op het veld te lopen, die we natuurlijk even moesten bewonderen. Uiteindelijk werd de krab met een schep van het veld gehaald door de terreinknecht van Alblasserdam.

De wedstrijd begon en binnen 3 minuten kreeg Jesse een harde bal in zijn gezicht en moest er een bloedneus worden gestelpt, wat snel lukte. We konden weer verder en het was direct Jesse die op goal kon schieten, maar net naast schoot. In de 5e minuut passt Daan breed op Jesse, die de bal voorlangs schoof. In de 6e minuut kon Alblasserdam de 1-0 maken. In de rest van het eerste deel tot aan de dug-out ging het spel op en neer. Vooral Julian zat lekker in de wedstrijd.

Na de time-out beginnen we direct fel. Een hard schot van Wessel belandt via de handen van de keeper op de paal. In de 15e minuut moet Luuk een redding verrichten op een afstandsschot van Alblasserdam.  In de 16e minuut komt Luuk goed ver uit zijn doel, het schot van Alblasserdam belandt op zijn knie, waarna de bal bij Daan in de voeten terecht komt, die direct een steekpass op Jayden geeft, die beheerst afrondt: 1-1.

We zijn nog niet klaar met juichen, als het in de 17e minuut alweer 2-1 wordt. We krijgen nu wat meer grip op de wedstrijd. Een corner wordt genomen door Wessel, die de bal breed legt op Alyssa. Helaas gaat het schot van Alyssa naast. Een minuut later geeft Alyssa een steekpass op Jayden, duie wederom beheerst afrondt: 2-2.

In de 24ste minuut is het erg rommelig achterin en niemand weet de bal goed weg te werken. Alblasserdam kan profiteren: 3-2.

In de allerlaatste seconden van de eerste helft krijgen we nog een corner. Daan draait de bal buiten bereik van de keeper hoog in de verre hoek: 3-3.

Rust.

Na de rust begint Alblasserdam fanatiek, al in de 1ste minuut moet Luuk redden. In de 2e minuut komt er een doelpunt uit het boekje. Luuk geeft de bal mee met Alyssa. Alyssa geeft de bal aan de rechterkant mee met Daan, die de bal breed legt op Lucian, die vervolgens de bal mooi binnenschiet: 3-4.

In de 4e minuut is er een hard schot op doel, Luuk redt de bal met een snoekduik, maar helaas komt de bal op de voeten van de inlopende Lucian en gaat de bal het eigen doel in: 4-4.

Dan speelt Daan zich mooi vrij aan de rechterkant, en schiet hij mooi diagonaal langs de keeper. Helaas gaat de bal op de binnenkant paal en gaat de bal vervolgens voor het doel langs.

Dan volgen een paar minuten die we maar snel moeten vergeten. In de 7e minuut wordt achterin niet de makkelijke oplossing (door de bal naar buiten te passen) gekozen, maar gaan we een 1 tegen 3 duel aan die we verliezen en daarna kan Alblasserdam scoren: 5-4. In de 8ste minuut volgt een vrije trap die laag wordt ingeschoten: 6-4. In de 10e minuut laten we Alblasserdam vrij van afstand schieten: 7-4. En in de 12e minuut kan een speler van Alblasserdam, zonder te worden aangevallen, door het midden dribbelen en op doel schieten: 8-4. Gelukkig volgt direct de time-out.

Na de time-out staat alles weer beter en wordt er weer gevochten voor iedere meter. In de 14e minuut wordt een corner van Wessel door Lucian op het dak van het doel gekopt. In de 16e minuut schiet Jesse vanaf rechts hard voorlangs. Vlak voor tijd komt Alblasserdam op 9-4, wat tevens de eindstand wordt.

Als we terugkijken op de wedstrijd van vandaag, dan hebben we een goede eerste helft gespeeld, waarin we te weinig hebben gescoord. De 2e helft begonnen we goed, maar de laatste paar minuten voor de time-out waren we het even kwijt. Na de time-out hebben we karakter getoond en hebben we het weer goed uitgepakt.