DE ALBLAS JO10-1 - HEERJANSDAM JO10-1 2-11

17 april 2019 19:00

Woensdag 17-04-2019

19.00 uur uitwedstrijd tegen de Alblas JO10-1
Aanvoerder Jesse de Beeld.

Dit duel stond eigenlijk in de agenda met aanvangstijd 18.30 uur maar kon gelukkig worden verzet naar 19.00 uur i.v.m. het drukke verkeer richting Gorinchem op dit tijdstip.

Ondanks de dagelijkse file op de A15 was iedereen op tijd bij De Alblas . We hadden een ruime kleedkamer waarin de spelers van ons team zich rustig en ontspannen konden omkleden, ze hadden duidelijk zin om een potje te voetballen.

Doordat we tijd genoeg hadden voor de warming up verliep die soepel. Ons team was er klaar voor…

Meteen van af het begin wordt er goed druk gezet met als gevolg dat we veel duels winnen en op de helft van de tegenstander spelen. Je merkt aan alles dat Heerjansdam scherp en alert is.
De dingen die we voor de wedstrijd bespraken zoals  de “ Harmonica” (met z´n allen aanvallen maar dus ook verdedigen), de V vorm, het veld breed houden voorin en met z´n allen voor elke bal knokken, zien we terug in het spel, TOP!

Al snel weet Daan na goed doorzetten de 0-1 te maken. De Alblas krijgt de bal maar niet goed weggewerkt waardoor Daan weer op het doel kan schieten, gestopt door de doelman maar komt dus zo voor de voeten van Wessel die de bal er rustig intikt 0-2.

Het lukt de Alblas een enkele keer een aanval op te zetten en op ons doel te schieten maar daar stuiten ze op Luuk die weer erg goed staat te keepen.

Niet veel later een perfecte diepe bal voor Julian op Jayden die 0-3 maakt.
De ene aanval volgt de andere op 0-4 Daan, 0-5 Wessel. We zijn goed bezig. Mede door het sterke verdedigende werk van Jesse, Alyssa en Lucian zakt de moed bij de Alblas in de schoenen en komen ze er niet echt doorheen. Heerjansdam is in deze fase van de wedstrijd erg sterk.
Een mooie voorzet van  Alyssa op Lucian die maar net het doel mist.

De 0-6 is een doelpunt uit een hoekschop, Daan laat de keeper kansloos door de bal er in 1x in te draaien. Fraaie goal.

Rust.

In de rust bespreken we dat we dat de eerste helft prima is verlopen en dat we dus zo door zullen gaan.

Dat zien we meteen terug als Alyssa net na aanvang met een hard schot op het doel de keeper van de Alblas weer aan het werk zet. Aanvallen, druk zetten en een mooie een-twee tussen Lucian en Daan zorgt voor de 0-7. Dan de 0-8 en de 0-9, die beginnen bij Luuk.ie schiet de bal goed ver uit naar Julian die met de verdediging de sprint aangaat, veel sneller is en kan voorzetten naar Daan die vervolgens de bal kan intikken.

Dit is een mooie voetbalavond zeg, de Alblas doet me een beetje aan Juventus denken eerder deze week, en Heerjansdam dus aan …..😉.

Maar we merken dat de kinderen van de tegenstander weigeren om de handdoek in de ring te gooien en blijven op zoek naar dat ene doelpunt. In de slotfase lukt dat dan ook met een hard schot 1-9.
Na een mooie voorzet van Jayden kopt Julian nog een bal in de handen van de keeper.
Daarna volgt meteen een aanval van de Alblas die 2-9 maakt. Na het tweede tegendoelpunt pakken we het spel weer goed op en weten we nog 2x te scoren. 2-10 Daan en 2-11 danken we aan Jayden na een mooi schot die de bal achter de keeper in de touwen schiet.

2-11 is dan ook de eindstand.
Luuk, Alyssa, Jayden, Jesse, Daan, Lucian, Wessel en Julian hebben hier vanavond laten zien dat ze goed kunnen voetballen met veel inzet, rust in het spel, overzicht en konden overspelen.
Kortom een topprestatie.

Mede hierdoor heb ik zo´n voorgevoel dat we aanstaande zaterdag op het toernooi bij DHL in Delft weleens 1e zouden kunnen worden…😉.