Heerjansdam JO10-1 – Nieuw Lekkerland JO10-1 4-8

30 maart 2019 10:30

30 maart 201910:30u

Sportpark MolenweiHeerjansdam

Het is een zonnige dag met een heerlijke temperatuur. Omdat Nieuw Lekkerland ook in het groen speelt, hebben wij de blauwe uit-tenues aan. Vandaag is Lucian is aanvoerder en Dani speelt mee omdat Jesse nog ziek is. Daan kan wel weer meedoen (met z’n hand in het verband vanwege een gescheurde pees).

De wedstrijd is begonnen: Na een gewonnen duel van Wessel volgt een pass op Daan, bijna doelpunt! Er word mooi voetbal gespeeld aan beide kanten. Een corner wordt bijna ingeschoten door Lucian.

Dan volgt een uitbraak van Nieuw Lekkerland, en een reddingvan Luuk. Een goede pass van Alyssa  komt bij Wessel en goal: 1-0!

Weer een goede pass van Alyssa op Wessel, maar zijn schot gaat net naast. Nu een tegenaanval van Nieuw Lekkerland: Goal 1-1Nieuw Lekkerland zet aan, ze mogen een uitbal nemen waar een voorzet uit komt en die wordt ingekopt: 1-2Daarna zet Heerjansdam weer druk. Een mooi overstapje van Wessel en voorzet op Jayden: Goal 2-2!

Time-out

Na een balverovering van Nieuw Lekkerland kan de speler alleen op de keeper af: Goal 2-3.

Daarna heeft Nieuw Lekkerland nog meerdere kansen , met meerdere afstandsschoten en een kopbal. Omdat Luuk goed staat te keepen, blijf de schade beperkt.

Maar na weer een hard afstandsschot en een redding van Luuk, weten ze nu wel te scoren uit  de rebound: 2-4.

Dan volgt de tegenaanval en Wessel scoort: 3-4. En even later schiet hij na een schijnbeweging ook de 4-4 binnen! Dewedstrijd gaat nu over en weer.

Vlak voor rust scoort Nieuw lekkerland nog de 4-5.

Na de rust gaat Heerjansdam goed verder. Er volgt een kans: bijna een kopgoal van Dani, de kleinste man van het veld! Met een mooie redding voorkomt Luuk een goal 1 tegen 1Over en weer zijn er nu kansen.

Nieuw Lekkerland komt 2 tegen 1 op Luuk af, maar hij heeft een goede redding in huis.

Nu aan de andere kant: Daan gaat op de keeper af, maar die redt. Heerjansdam probeert aansluiting te vinden. Het is een pittige wedstrijd en Daan valt geblesseerd uit. Daarna is er nog een goede kans voor Julian, maar de bal gaat net naast.

In de laatste 10 minuten vallen de goals helaas aan de andere kant: 4-6 , 4-7 en 4-8. Einde wedstrijd. We hebben hard gewerkt, maar er zat vandaag niet genoeg energie in tot het einde. Volgende week staan we er hopelijk weer op volle sterkte.