HEERJANSDAM JO10-1 - EBOH JO10-1 6-8

EBOH JO10-1

9 maart 2019 8:30

NB

Wedstrijdverslag zaterdag 9 maart.

Op de wedstrijdkalender staat voor deze morgen de wedstrijd tussen Heerjansdam JO10 1 tegen EBOH JO10 1. Met een mooie starttijd van 08.30 uur op ons Sportpark de Molenwei.

De aanvoerdersband zit om de arm van Julian, het team is compleet en Luuk staat zoals altijd in de goal.

Het is deze ochtend een gezellige drukte op de Molenwei. Het weer was onstuimig, maar om half 9 is het droog, en kunnen we beginnen.

Na twee minuten is er een kans voor EBOH, maar door goed samenspelen van Luuk en Jesse word een vroege tegengoal voorkomen. Het spel gaat in de beginfase dan ook over en weer,

met wat schoten richting beide goals. Gelukkig hebben we Lucian in de verdediging, hij werkt netjes via de zijkanten weg.

In minuut 6 van de wedstrijd is het dan toch EBOH die als eerste de bal in het net heeft.

Met een geslepen schot wat Luuk niet kan zien aankomenstaan onze jongens op achterstand. Alyssa staat achterin en begint na de aftrap aan de opbouw, helaas komen we niet voor de goal van onze tegenstander.

Maar we gaan verder en al direct is er een kans op de gelijkmaker voor Daan, maar hij stuit op 4 man voor de goal. Even later is het toch raak voor Daan, met een schot uit de draai trekt hij de stand gelijk. De jongens en dame kunnen er maar even van genieten want binnen de  minuut moet Luuk de bal alweer uit het net halen, 1-2.

Dan volgt de 1-3, en gaan de koppies een klein beetje hangen. Kom op team, blijven voetballen! Net voor de eerste Time out is het Wessel die de aansluitingstreffer maakt, 2-3!

Er is zelfs nog kans op de gelijkmaker, maar het schot van Julian treft buitenkant paal.

In het tweede gedeelte van de eerste helft valt het op dat we best lekker voetballen, maar dat we nog veel gehaast zijn als we de bal hebben. Onze tegenstander is er steeds vliegensvlug uit en komt meerdere malen met zijn vieren voor Luuk uit. Het erop volgende schot van afstand verruimt dan ook de voorsprong van EBOH naar 2-4, dit is tevens de ruststand.

In de tweede helft gaat EBOH verder waar het de eerste helft mee bezig was, snel voetballen, druk zetten en scoren. Het is vlak na rust al 2-5. Toch geeft ons team het niet op.

Na een fraaie actie komen we op 3-5. Ze gaan er weer in geloven. Helaas komen we door een van richting veranderde bal weer op een gat van 3 goals. 3-6.

Dan gaat Daan er van door en scoort de 4-6. Julian tekent voor de 5-6 en een schot van EBOH gaat net naast. EBOH voelt de hete adem van ons team in de nek en moppert wat op elkaar. Dan is het Julian die de stand op 6-6 zet! Wow wat een mooie comeback!

EBOH dringt aan en het is dat Jayden ijzersterk verdedigt en de bal naar de zijkant tikt, anders hadden ze zomaar kunnen scoren.

We gaan de laatste 10 minuten in. Jesse heeft een schot op doel wat net naast gaat, Julian loopt een tand door zijn lip op, maar we kunnen door. Luuk tikt een schot van EBOH net over het doel, stand is nog steeds gelijk.

Maar dan gaat het in de laatste minuten toch nog mis en krijgen we nog twee goals tegen, waardoor we helaas verliezen met 6-8. Maar wat hebben jullie ervoor geknokt en zijn jullie goed terug gekomen!