Heerjansdam JO10-1 – Groot-Ammers JO10-2 5-1

6 april 2019 8:30

6 april 20198:30u

Sportpark MolenweiHeerjansdam

Vier maanden geleden, op zaterdag 1 december 2018, sleepten wij een zwaar bevochten 5-5 gelijkspel weg van het koude, bevroren veld in Groot-Ammers. Vandaag staat ‘de return’ op het programma, dus dat belooft wat. Dit keer moeten onzetegenstanders extra vroeg opstaan om de 33 kilometer naar Heerjansdam te rijden. Omdat de zomertijd net weer is ingegaan,hoeven zij in ieder geval niet in het donker de Molenwei te zoeken.

Jayden ligt met buikgriep op bed en is er helaas niet bij. We spelen met 1 wissel. Daan is aanvoerder en Luuk staat natuurlijk op doel.

We beginnen met goed aanvallend spel, dat na 3 minuten beloond wordt: Wessel schiet de 1-0 binnen! Heerjansdam blijft goed druk zetten op de verdediging van Groot-Ammers. Een van die verdedigers schiet in de 8e minuut een (terugspeel)bal prachtig over zijn eigen keeper heen. Een gelukje voor ons. Het staat 2-0.

De tegenstanders zijn groot en sterk, maar Heerjansdam is niet onder de indruk: JesseAlyssa en Lucian stoppen de verdedigers af, Julian en Wessel jagen de aanval aan. Vlak na de time-out schiet Wessel zijn tweede doelpunt binnen: 3-0! Dit loopt een stuk beter dan vorig keer.

Dan weert een verdediger van Groot-Ammers de bal met twee handen van zich af. Helaas staat hij op de doellijn en is hij niet de keeper. Penalty. Aanvoerder Daan pakt zelfverzekerd de bal op en legt hem op de stip (bij wijze van spreken, want er staat geen stip op 7 meter van het doel). Van de zijkant wordt geroepen dat Luuk hem moet nemen, maar dat is toch iets te veel risico zo midden in de wedstrijd. Daan schiet, maar de keeper zit er goed bij. Jesse rent op de rebound af, maar ook die gaat er niet in. Jammer, maar niets aan de hand. We gaan met 3-0 de rust in.

Na rust gaat het spel over en weer, maar alle schoten gaan naast en over de beide goals. Ook die van Julian en Jesse. Dan besluit Daan er een van zijn befaamde solo’s uit te gooien. Vanaf eigen helft kapt hij 2 tegenstanders uit, dribbelt langs nog 2 verdedigers, en krult de bal langs de keeper: 4-0!

Even later zit het Groot-Ammers ook een keer mee: een schot van links wordt half gestopt door Luuk, maar de bal rolt tussen zijn benen door het doel in: 4-1.

Het is time-out en nog niets aan de hand. Zeker niet als Lucian even later de 5-1 binnen schiet. Deze voorsprong komt de laatste 10 minuten niet meer in gevaar. Heerjansdam wint ruim met 5-1!

Dit hadden we van te voren zeker niet verwacht. We hebben als team goed gevoetbald, goed samengewerkt, en tot het eind toe volgehouden. Volgende week weer!