Smitshoek-Heerjansdam doelpuntrijk

Smitshoek 1

26 januari 2019 14:30

Smitshoek-Heerjansdam doelpuntrijk.

Smitshoek en Heerjansdam zagen hun competitiewedstrijd afgekeurd worden i.v.m. de slechte toestand van de (bevroren) velden. Dus besloten beide clubs op het kunstgras van Smitshoek een oefenwedstrijd te spelen. En dat werd een doelpuntrijke wedstrijd: 4-4. Het bijzondere aan deze wedstrijd was dat er twee keer een uur werd gespeeld, om alle selectiespelers de (nodige) speelminuten te geven.

Smitshoek was het eerste uur de bovenliggende partij, maar de Dammers opende de score. Een fraaie aanval over links werd door de op tijd bijgesloten Rob Plaizier bekwaam afgerond: 0-1. Binnen een kwartier had de thuisclub (een klasse hoger spelend) dat omgebogen in een voorsprong door Luc Delmee (1-1) en Erwin Bravenboer (2-1).

Snel na de rust gevolgd door de 3-1 van Lorenzo Braaf. Nu toonde Heerjansdam karakter, want Paul Scheurwater schoot geplaatst de 3-2 in de beneden hoek, snel daarna gevolgd door de gelijkmaker van Justin Snijders: 3-3. Smitshoek leek wat aangeslagen en Jeroen de Vries schoot drie minuten na de gelijkmaker (na een voorzet van Giovanni Smit) met zijn lange benen de 3-4 achter de doelman. Vlak voor tijd bracht Alex Rekondie de wedstrijd weer in evenwicht door een penalty te benutten: 4-4.