SHO - Heerjansdam: veel doelpunten

SHO 1

5 maart 2019 20:00

SHO – Heerjansdam: 4-4.

Ajax scoorde er dinsdagavond in Madrid lustig op los (1-4) SHO en Heerjansdam scoorden in hun oefenwedstrijd, beiden evenveel doelpunten als de ploeg uit Amsterdam: 4-4.

Heerjansdam kwam in de 3e minuut op voorsprong door Ronald Ouwens (0-1) al snel gevolgd door de gelijkmaker van Bos, 1-1 in de 8e minuut. Tien minuten later kopte Jelmer Nugteren fraai de ploeg van trainer Patrick Kok weer op een voordelige tussenstand: 1-2, wat ook de ruststand was.

SHO voerde na de rust de druk wat op en nadat keeper Yoël van Dalen eerst de gelijkmaker voorkwam werd het in de 50e minuut toch 2-2 door Reedijk. Daarna was het weer de beurt aan Heerjansdam in deze levendige wedstrijd. Na een prima aanval stelde Nugteren spits Ouwens in staat de 2-3 (53e minuut) binnen te schieten. En nadat (o.a) Ouwens verzuimd had de score verder op te voeren, was het Huisman die na een uur spelen de gelijkmaker binnenschoot: 3-3.

Daarna wat kansen voor beide ploegen en vijf minuten voor tijd knalde Ouwens van afstand de Dammers voor de vierde keer op voorsprong: 4-4. Daar wilde de thuisclub zich niet bij neer leggen en vlak voor tijd kopte Bokhoven de gelijkmaker binnen: 4-4.