Heerjansdam mist veel kansen tegen FC Binnenmaas.

FC Binnenmaas 1

1 september 2020 20:00

Heerjansdam scoort te weinig tegen FC Binnenmaas: 2-4.

Heerjansdam speelde dinsdagavond een oefenwedstrijd, uit tegen FC Binnenmaas (2e klasse) en won met 2-4. Dat was een magere overwinning voor de Dammers, want 2-7 / 2-8 was ook mogelijk geweest met wat meer scherpte in de afwerking. Bovendien voorkwam keeper Thijs Botterhuis met een handvol goede reddingen een grotere nederlaag.

Heerjansdam begon de wedstrijd uiterst slordig en gemakzuchtig, met veel balverlies in de opbouw en te slap in de duels. De 1-0 (17e minuut) was dan ook niet heel verrassend. Al was dat wel het moment voor Heerjansdam om wat meer ‘gas’ te geven en de gelijkmaker kon niet uitblijven. Gert Jan Plaizier (uiterst actief) scoorde verdiend de 1-1 (32e minuut) na een pass van Siebren Hoekstra, die zijn eerste wedstrijdminuten maakte, na zijn enkelblessure. In de 37e minuut schoot Rik Slomp de 1-2 in, na goed voorbereidend werk van Plaizier. Dat was misschien wel de beste fase van Heerjansdam, een minuut later knalde Jarno Visser tegen de paal en voorkwam keeper Botterhuis twee keer een grotere achterstand, na schoten van de snelle Visser.

Na de rust bleef Heerjansdam het initiatief houden en in de 64e minuut stuurde Koen Botterhuis prima Visser de diepte in en die liet iedereen zijn hielen zien, om vervolgens de 1-3 te scoren. De thuisclub wilde zich niet zo maar gewonnen geven en kwam tien minuten voor tijd op 2-3. In de laatste minuut bepaalde Luc Delmee de eindstand op 2-4, na een goede actie.