Heerjansdam klopt Rijsoord met 5-1.

Rijsoord 1

8 augustus 2020 11:00

Heerjansdam klopt Rijsoord: 5-1.

Heerjansdam speelde de laatste competitiewedstrijd 7 maart 2020 tegen Oranje Wit (3-3) en drie dagen later een oefenwedstrijd bij en tegen Slikkerveer (3-3), toen daarna definitief het coronavirus toesloeg en het land in lockdown ging.

Zaterdag speelde de ploeg van de nieuwe Jonathan Jonk op de Molenwei (na vijf maanden) weer een (oefen)wedstrijd, tegen hoofdklasser Rijsoord en er vielen weer zes goals. Alleen waren die deze keer anders verdeeld, want de thuisclub won met 5-1.

Wat toch wel opviel was dat, ondanks de warmte (ook om 11.00 u. al, want toen werd er afgetrapt) best hoog lag, er goed gecombineerd werd en er een aantal fraaie goals gescoord werden.

De gasten kwamen in de 16e minuut op voorsprong door Chantley Job, die na een solo 0-1 scoorde, maar Justin van den Berg scoorde vijf minuten later al de fraaie gelijkmaker (voorzet Ronald Ouwens):1-1. Gevolgd door de 2-1 (40e minuut) van Richard Clement, die schitterend raak schoot uit een vrije trap.

Na de rust schoot Luc Delmee al snel de 3-1 binnen, niet veel later (52e minuut) gevolgd door de 4-1, toen Delmee beheerst een penalty benutte.Na een klein uur spelen zorgde Clement voor de 5-1 eindstand, door (weer) een vrije trap steenhard in de kruising te schieten.

Een glunderende trainer Jonk was vooral tevreden met het spel van zijn ploeg en het feit dat er (na de gebruikelijke wissels) weinig verval was bij Heerjansdam.