Heerjansdam: dicht bij overwinning.

Brielle, VV 1

Assist: Luke Homan
... (kopbal)
... (schot)
Ronald Ouwens (kopbal)

1e klasse B

3 oktober 2020 14:30

Opstelling

Geen winnaar bij Heerjansdam – vv Brielle.

Het was jammer dat bij de wedstrijd Heerjansdam-vv Brielle (2-2) geen toeschouwers aanwezig mochten zijn, want beide ploegen streden vol voor de winst, met regelmatig goede aanvallen, doelpunten, kansen en een spannende slotfase.

Na een wat aarzelend begin scoorde Heerjansdam in de 13e minuut 1-0. Na een prima aanval over links bereikte Luke Homan de bijgesloten Jaco van de Wijdeven die vervolgens raak schoot. Even later knalde Jordy Braber aan de ander kant rakelings naast het doel van Oscar Roos. Maar die was in de 23e minuut kansloos toen de lange Marcel van den Berg koppend scoorde:1-1. Daarna waren de gasten een poosje de betere ploeg en moest bij de thuisclub de geblesseerde Jelmer Nugteren vervangen worden door Mathijn Valster. Die liet zich direct zien. Eerst via een mooie combinatie met Homan, die bijna de bal in de verre bovenhoek krulde en op slag van rust zag hij keeper Lieshout redden. En dat zou niet de laatste keer zijn.

Direct na de rust sloeg Brielle toe via Zepp Jacobs: 1-2. Heerjansdam had het antwoord twee minuten later al klaar. Ronald Ouwens kopte geplaatst de gelijkmaker (voorzet Giovanni Smit) in de verre beneden hoek: 2-2. Daarna kon ‘het alle kanten op’. Met toch wel de beste kansen voor de Dammers. Al bleef het oppassen voor het soms vlot combinerende (en veel bewegende) Brielle.

59e minuut: prima actie Mathijn Valster, die zijn vrijstaande broer Lukas aanspeelt. Keeper Lieshout redt vallend het harde schot.

64e minuut: prima combinatie Mathijn Valster – Ouwens. Schot Mathijn Valster gestopt door Lieshout.

66e minuut: steekbal Mathijn Valster, op Lukas Valster. Die speelt Ouwens aan en schiet in het zijnet.

90e minuut: een aandringend Brielle. Aanval over links/centrum. Keeper Roos grijpt goed in.

94e minuut: Invaller Rik Slomp speelt Mathijn Valster vrij, die alleen op het op het doel af gaat. Keeper Lieshout redt en voorkomt daarmee een nederlaag voor zijn ploeg.